Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Aleksandar Vučić i privatni sektor – jedna analogija

Komentari (118) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 30 decembar 2016 11:25
Gole
A Vučiću bih preporučio da zaposli svoju decu u te uspešne firme koje su njegovi “prijatelji” otvorili! I da po mogućstvu rade bar 10. sati dnevno bez slobodnog dana! Da tata bude ponosan!!!



Bravo majstore!
Preporuke:
217
1
2 petak, 30 decembar 2016 11:32
Oziris
Socijalizam nam nije valjao. Morali smo jednom godišnje da idemo na more, itd. Sada toga nema a more je još uvek tamo gde smo ga ostavili. Uspeli su naravno uz našu pomoć da nam upale ego. Većina je sanjala hibridno društvo, socijalizam sa platom iz kapitalizma. Ili, meni plata a o socijali neka brine država. Najviše frustriranih postali su tajkuni i iživljavanjem nad ljudima, pokazali svoje viđenje hibridnog društva. Dele plate po principu "pola meni, pola sebi, ostali marš". Doterali su cara do duvara. Teško im je filosofsko saznanje da će uskoro biti, nema dalje, nema više.
Preporuke:
119
7
3 petak, 30 decembar 2016 13:36
Betelgeuse
Laži "svemogućeg i sveznajućeg" se više ne daju opisati rečima. Koliko god da karikirate ovu sumornu vlast potpunih ludaka, oni vam u realnom vremenu vašu karikaturu vrate osnaženu, kubiranu, karikiranjem onoga što ste hteli da karikirate.

Dakle, razum se protiv ovoga ne može izboriti.

Za sve koji još imaju nade, potresna istina:

Ako bi Srbija rasla po godišnjoj stopi od 2,75 posto, kojom se "genije" hvali, trebalo bi joj ravno 104 (sto četiri) godine da stigne Dansku. Pri tome, pomenuta zemlja bi trebalo da ima nulti rast!

Da bi Srbija dostigla Dansku za 50 godina, stopa godišnjeg rasta (bez korupcije, krađa, pošten raspored bogatstva = nemoguća misija) bi trebalo da bude 5,8 posto! Danska = nulti rast.

Da bi Srbija stigla Dansku u sledećih 25 godina, stopa rasta srpske privrede bi morala da bude 11,92 posto godišnje! Danska = nulti rast.

"Ostati ovde" još mogu samo jubilarni idioti. Protiv razuma mogu samo nerazumni.
Preporuke:
141
0
4 petak, 30 decembar 2016 15:40
Dragan, Katun
Autoru
Nevolja je da je ova bezlična individua predmet bilo kakvog razmatranja pristojnih građana.
Naj običnije ljudsko NIŠTA, a presudno utiče na opstanak svih nas.
Teško je naći ovakve karakterne "vrednosti" i kod osoba koje su društvenom košu "klošara" i radnica sa štajge.
Oreol vrhunskog manipulatora je proizvod kupljenih medija i NVO koje je instalirao isti gazda koji je i ovom, a i on i predhodni/tadič/ ih svesrdno kljukaju iz budGeta, a oni koji taj isti "pune" skapavaju gladni, oduzima im se imovina, nemaju prilike da se uposle makar kao i Vi/tužno uposlenje/ da bar polusiti budu.
Preporuke:
91
3
5 petak, 30 decembar 2016 17:38
Neo
Samo budala može da veruje da u kapitalizmu postoji demokratija. Enormna nesrazmera u ekonomskoj snazi klasnih grupa proizvodi nesrazmernu političku moć koja omogućava da bogati budu sve bogatiji, a siromašni sve siromašniji. Samo socijalizam može omogućiti razvoj demokratije, sve do uspostavljanja komunističkog društva. Ne može postojati socijalizam bez demokratije ( uverili smo se u to), niti demokratija bez socijalizma ( uverićemo se u to ). Uspostavljanjem istinskog socijalizma, povratak kapitalizma neće biti moguć. Ovakvi tipovi kao Vučić i slični njemu mogu biti samo predmet sprdnje da nam, nažalost, ne uništavaju živote.
Preporuke:
83
4
6 petak, 30 decembar 2016 19:27
cmok Toronto
Kao deca voleli smo da pljujemo druge.
Tu tradiciju nismo izgubili i treba je nogovati.
Ako je za utehu na tabli je pisalo Zabranjeno pljuvljnje na pod.
Srećno pljuvljnjnje.
Ps.O neoli...Vučku i šta nam radi više ne mogu.On makar to radi a mi...kukako.
Preporuke:
21
6
7 petak, 30 decembar 2016 20:11
zoran
Mnogima je čudna njegova fasciniranost ekonomijom uopšte, a posebno privatnim sektorom. Niti je u tom sektoru radio, niti zna šta se u njemu dešava. Njegovo znanje je knjiško, odnosno teorijsko


I to teorijsko znanje je pod znakom pitanja....on uopste nema znanja. On je navijac, zavrsio pravni fakultet, u zivotu nije radio, vjekoslav mu dao stan kao ratni profit i to je to....prica o ekonomiji kao da nesto zna, luperda gluposti....kako to da mu cela familija radi u drzavnom sektoru a sin ide u privatnu skolu, dakle, drzavni sektor i nije tako los...a nas bi da tera kod korejanaca i kineza...pa ko je budala neka tamo radi za 180 ili 200 evra....bolje je krasti, ako ukrades i prodjes imas dobru zaradu, ako te uhvate ides malo u zatvor i tamo dobijas isto kao i ovi jadnici koji rade 30 dana za nekih 25.000 dinara....a najbolja varijanta je pobeci iz srbistana zauvek!
Preporuke:
85
2
8 petak, 30 decembar 2016 21:03
negi
Odličann tekst i analiza gospodina Gordića.I sam imam iskustva sa privatnim sektorom i stranim i domaćim u kome su većina rukovodilaca domaći "pametnjakovići" i sve je sto posto tačno što autor navodi.Takođe imam iskustvo rada kompanija u Nemačkoj gde je organizacija posla,procedure i nadležnosti takve da je sasvim jednostavno raditi posao za koji ste primljeni.Ključ ovog teksta,po meni,je u rečenici:"Da ne bude zabune,klasični liberalizam vezujem za Loka,Mila ili Popera,da neko ne bi pomislio na Latinku Perović i Čedomira Jovanovića".Upravo to je problem kako mi shvatamo liberalizam.Latinka Perović ima veze sa liberalizmom samo toliko što je Tito to naveo kao "razlog" za smenu srpskog komunističkog rukovodstva,kao ravnotežu smeni hrvatskog rukovodstva zbog nacionalizma.Od tog trenutka Latinka smatra da je liberal i ubeđuje sebe i sve oko sebe da je baš to i ako je i njoj i svima nama jasno da je obični komunistički aparatčik koji nikakve veze nema sa liberalizmom, ali važna je fasada
Preporuke:
80
5
9 petak, 30 decembar 2016 21:26
negi
nastavak..... i imidž koji pokušava da izgradi.Nastavak te samoobmane je Čeda i ovaj nesretnik na vlasti koji kad se nekako doguzeljao do vlasti,nemajući šta da ponudio sem svoje radikalske kanalizacione politike prigrlio Latinkinu foru braneći je Veberom.Ali kao i svaki folirant mora sebe svaki dan da ubeđuje sebe i nas da je to postao.Ali kao i što je Latinka,ma šta radila i pričala samo običan komunistički aparačik,tako i ovaj nesrećnik je samo obični kanalizacioni radikal.Na žalost,deo društva i onda i sada je usvojio takav manir,tako da imate ljude od gradskog prevoza pa do državnih institucija,pijaca i ulice koji se ponašaju po istoj matrici.Tako je i sa privatnim sektorom gde se primenjuje ista matrica.Kao što nema nacionalnog ili građanskog bez demokratskog i pravne države,tako nema ni socijalnog.Ali to je teško objasniti našim zadriglim nacionalistima ili ostrašćenim građanistima.Žrtva njihove večite borbe je demokratija bez koje nema ni jednog ni drugog.
Preporuke:
59
4
10 petak, 30 decembar 2016 22:38
Ne klepeći nanulama
Nema on teorijska niti praktična znanja iz ekonomije, od koga , gde je to on naučio nešto o legalnom biznisu , možda od Šešelja, pa vidite kad njegov učitelj u skupštini priča nešto o cenama , carinama , porezima itd. , nikada nema razrade tematike , zašto , zbog toga jer ne poznaje tu materiju kao ni njegov pulen Vučić.Vučić kupi " u obrve" kada ima konsultacije sa Vujovićem, a to što radi Vujović je model MMF i Svetske banke koji je odbačen u svetu( npr.Štiglic).Meni je interesantno kada " gospod Bog" priča o rastu BDP od 2,7 na godišnjem nivou, ako je to kvalitetan rast , zašto se zadužuješ kod banaka , dug je drastično uvećan na 25 milijardi eura.U "tom grmu leži zec" taj BDP je fiktivan, profiti odlaze u centrale, Srbija subvencioniše radna mesta sa 10 evra radno mesto, doprinosi na PIO se plaćaju na osnovicu od 200 evra, šta ostane Srbiji ??? Rast javnog duga, on će verujem mangupski uskoro prodati " Telekom" da se može hvaliti.
Preporuke:
74
1
11 petak, 30 decembar 2016 23:37
Ispravka
10 000 evra.
Preporuke:
38
1
12 petak, 30 decembar 2016 23:51
Žika
Bravo filozofe. Istraži, molim te, ko je to za Vučića, kada u svakom razgovoru sa normalnim ljudima čujem negativnu ocenu o njemu?
Preporuke:
60
0
13 subota, 31 decembar 2016 00:06
Agostino Bruto
Kao neko ko radi kod privatnika 20 godina mogu reci da je ovo najbolji opis stanja u srpskoj ekonomiji na ovom portalu od kada ga pratim. Ja ne radim za 200 evra ali izem ti platu od iljadu evra ako cu da je potrosim na lekove. Autoru mogu samo da pozelim: neka ti je Bog u pomoci.
Preporuke:
81
1
14 subota, 31 decembar 2016 00:25
Oliver Kromvel
Slažem se sa autorom,posebno mi je interesantan deo teksta gde on sasvim osnovano tvrdi da smo oguglali,ja imam sasvim racionalno objašnjenje zašto smo oguglali no moramo se vratiti par decenija unazad.Naime treba otvoreno reći da u Srbiji nikada nije postojala barem ne od 1945 građanska klasa,ono malo građanske klase što je bilo završilo je na stratištima 1944 i 1945.Ovi što su se uselili u njihove kuće su sve same sirovine iz šeste ličke i crnogorskog krša,ne verujete valjda da su Đilas,Peko Dapčević ili Jovo Kapičić građanska klasa,njihovi potomci su ti famozni leptiri iz kruga dvojke,navodno liberali ustvari običan bašibozuk koji živi u otetim vilama a u poslednjih 25 godina su oteli i zemlju i fabrike pa su sada uspešni preduzetnici i biznismeni.Što se tiče radničke klase ni ona nije postojala,nije mogla da se stvori preko noći,u Francskoj,Nemačkoj,Italiji radnička klasa je stvarana skoro čitav vek,ovo što smo u Srbiji imali su seljaci koje su komunisti poterali sa sela.
Preporuke:
91
3
15 subota, 31 decembar 2016 00:33
Oliver Kromvel
Oko 3 miliona seljaka je manje više prisilno preseljeno u gradove u komunističke fabrike koje nikada nisu poslovale pozitivno već su živele od donacija sa zapada tzv Maršalovih planova.Ti ljudi sebe nikada nisu osećali kao radničku klasu niti su te fabrike gledali kao deo sebe već više kao nužno zlo,budimo iskreni u doba samoupravljanja su krali svi od portira do direktora,sa tim da su neki krali tovatnu mast ili džak veštaka a neki čitave vagone šećerne repe ovo je moje lično iskustvo iz jedne od mnogobrojnih zadruga koje su propale.Ti nevoljni radnici nisu prstom mrdnuli kada im je recimo Đinđić rekao da sade kikiriki umesto da prave čelik u Francuskoj kada bi premijer tako nešto izjavio digao bi na noge ceo sindikat,mirno su posmatrali kako se rasprodaju fabrike nije ih bilo briga setite se kako su radnici Goše,Prve petoletke,Zastave cirka njih skoro 25 000 bez otpora praktično prihvatili gašenje tih fabrika.Njihovom uhu je prijalo neo liberalno trabunjanje o boljem životu bez rada
Preporuke:
80
6
16 subota, 31 decembar 2016 00:43
Oliver Kromvel
E sada se odgovor na vaše pitanje sam po sebi daje,nema radničke klase,nema građanske klase,ostao je vakum i tzv Latino Američki model čuveni 3-7-90,odnosno 3% elita,7% državni aparat i administracija i 90% obespravljena sirotinja,kod nas su procenti možda malo drugačiji administracija je nešto brojnija možda čini i čitavih 15% društva ali to ne menja suštinu više od 75% nacije preživljava.Rešenje je u demontaži sistema a to je moguće jedino na ulici,da bi do toga došlo moraće da nam se desi velika glad ili jednostavno da se za nas zatvori međunarodno tržište rada još uvek postoji ta slavina kroz koju godišnje prođe oko 30 000 onih najpametnijih trbuhom za hlebom put Nemačke ili Skandinavije ali to će trajati još jako kratko a posle toga će biti haos i veliki socijalni nemiri.O Vučiću nemam šta da dodam zato što je on običan aparatčik,takve iz pantalona može da izvuče svaki ambasador ima ih koliko hoćete mandžurijski kandidati nije on ništa posebno niti nerešivo.
Preporuke:
83
1
17 subota, 31 decembar 2016 00:44
NC
Sjajan tekst. Cestitke autoru.
Preporuke:
48
1
18 subota, 31 decembar 2016 01:10
Velja
Šta god vi ovde pričali, istina je to da su u privatnom sektoru veće plate i perspektiva. Velika većina inženjera, ekonomista, dizajnera, prevodilaca ima uhlebljenje u privatnom sektoru, uglavnom u stranim firmama. Plate su od 500 do par hiljada evra. To nije na nivou zapadne Evrope, ali ne može sve preko noći. Tehnološki i privredno smo zaostali i treba vremena. Kroz rad u privatnom sektoru i stranim firmama se naši ljudi uče kkako se radi u razvijenim privredama. U ovom i narednom periodu je fokus na privredi i tržištu. Nije vreme za to da držimo hiljade filosofa na državnim jaslama.
Preporuke:
4
90
19 subota, 31 decembar 2016 01:59
Turas
@ O. Kromvel - Ispravan je Vaš komentar samo ispustili ste važan faktor . U Srbiju godišnje "upliva" više milijardi "pomoći" iz inostranstva od tate , mame ,bake...to osporava Vašu prognozu o socijalnim nemirima koji će nastati ali mnogo kasno da bi se nešto moglo dovesti u red ili popravilo .Suviše su dobro isplanirali razbijanje Jugoslavije ,koja je samo bila sredstvo do cilja koji je bila Srbija . Samo korenite promene ...a one nisu samo ulica već mnogo više .Srbija sa Vučićem je u prelaznoj "neoliberalnoj" fazi iz socijalizma (koji je bio kakav -takav)u robovlasnički poredak gde vlast kordinirano (da bi se izbegli nemiri ) sprovodi uz pomoć stranog kapitala - na kašičicu- rastakanje državnih institucija i nestajanje "onog"srbskog mentaliteta . Tako da nastaje konglomerat od koga mogu da prave , šta požele .Da li će ovo da uspe ? Da li će srblje da se probudi ? Zavisi od tvrdoglavosti ,bandoglavosti ,gladi i inata (sve same vrline)
Preporuke:
46
1
20 subota, 31 decembar 2016 02:18
Boba
Tačna dijagnoza bolesnog neokolonijalnog gazdizma u Srbiji. Problem je što je većina naroda otupela pa se i ne buni a nove generacije će sve manje primećivati koliko je sve bolesno jer su odrasle u bolesnom okruženju i vremenom će ga doživljavati kao 'normalnost'.
Jedini izlaz iz ovakvih bolesnih odnosa je društvena revolucija i do nje će doći sigurno jednog dana, ali će količina patnje koju će dotle trpeti milioni ljudi biti ogromna nažalost.
Kada dođe do promene svi treba da znaju da u Srbiji gazdizam i strano robovlasništvo treba zakonom zabraniti. Sva preduzeća veća od porodičnih zadruga treba da budu ili u državnom ili vlasništvu zaposlenih i da posluju po tržišnom principu kao što to rade kooperative čak i na zapadu.
Gazde neka deru leđa svojoj porodici a strancima omogućiti samo partnersko učestvovanje u zajedničkim poslovnim poduhvatima bez prava odlučivanja o radnicima i internim odnosima u preduzećima.
Ekonomija treba da bude motor razvoja celog društva a ne instrument pljačke.
Preporuke:
47
3
21 subota, 31 decembar 2016 02:49
Minimalna drzava
iznutra,u odnosu na svoje gradjane, ali ne i spolja u odnosu na druge drzave.Srbija je minimalna drzava spolja, a maksimalna iznutra, jer zarad ostvarenja ciljeva drugih drzava, delovi vlasti urastaju u celinu, suspendujuci pravnu drzavu, jer je sudstvo celina sa zakonodavnom i izvrsnom vlascu, sto preduzetnike dovodi u zavisnost od vlasti i svoje ciljeve mogu da ostvaruju samo uz spregu sa vlascu.Zato se ekonomski razvoj vezuje za politicki suverenitet, spolja snaznu drzavu, ali, na zalost, u uslovima globalizma, i iznutra jaku drzavu, jer se drzava i ekonomija, u liberalizmu zamisljeni kao odvojeni, spajaju u nastupanju prema drugima drzavama u globalizaciji.Pod tim spoljasnjim pritiskom ujedinjenih drzave i ekonomije, kroz nametanje slobodnog trzista, politicki suverene drzave ostaju iznutra nesuverene, kao diktature(Kina) ili autoritarne drzave(Rusija), ukoliko ne zele da ostanu tehnoloska periferija.Zato su ove drzave osetljive na "uvoz" demokratije i zato "borci za demokratiju"
Preporuke:
3
22
22 subota, 31 decembar 2016 03:03
Minimalna drzava
..u tim drzavama, uspostavljanje unutrasnjeg suvereniteta, vladavine naroda, vezuju za rusenje spoljasnjeg suvereniteta(nacionalizma), ali pod spoljasnjim pritiskom ujedinjenih drzave i ekonomije, oni stvaraju spolja slabu drzavu, ali iznutra jaku, jer moraju da ostvaruju interese drugih drzava i ekonomija.Zato spolja nametnuta demokratija razara drzavu i moze da se koristi kao ekonomsko sredstvo, otuda toliko insistiranje na ljudskim pravima u Kini ili Rusiji.Sa druge strane, spolja i iznutra jake drzave, otvaraju pitanje radnickih prava u iznutra slabim drzavama liberalizma, kako bi ove mogle biti konkurentne drzavama poput Kine, otkrivajuci kapitalisticki ideal, politicki neslobodnu, a trzisni "slobodnu" drzavu.Zato se nepodudaranje demokratije i kapitalizma ogleda upravo na periferiji, u drzavama koje su iznutra jake, da bi ostvarile svoje interese, kada su i spolja jake ili tudje interese, kada su spolja slabe.
Preporuke:
3
16
23 subota, 31 decembar 2016 07:12
Joviša Vidić od Rudina
Imali smo sistem kojeg su osmislili "obespravnjeni", sistem koji je eliminisao (i to bukvalno) preduzetništvo i preduzetnike. Takozvana avangarda - komunistička klika - "obesprsvljenih", obespravila je sve ostale
(dakle većinu) na slobodu individualnog rada i mišljenja. Ta, takozvana avangarda (komunisti) i njihovi naslednici - čuvari komunizma - sada uvode kapitalizam sa neoliberalnim predznakom. Drugačije ne može biti no što jeste, kad komunisti promovišu kapitalizam. Moje praktično iskustvo iz kapitalizma, čiji tvorci nisu komunisti, jeste: da je čovek nezamenljiv resurs koji se mora negovati. U školi, na fakultetu, na seminarima itd. se uči i govori o poslovnom moralu i o čoveku kao nezamenljivom resursu koji mora uvek biti u prvom planu. Srpski DRPIZAM koji promovišu Titovi pioniri,
a bogami ima i poneki još živi Titov saradnik. Trgni se rabu Božiji, mućni glavom, kako bi uočio, da bivša sekretarka Centralnog komiteta, Saveza komunista Srbije, propagira neoliberalizam...
Preporuke:
29
8
24 subota, 31 decembar 2016 08:07
Agostino Bruto
za @Velju
Ja ti dadoh plus, a ti meni odgovori na pitanje:
Sta cemo sa onim koji nisu "Velika većina inženjera, ekonomista, dizajnera, prevodilaca"? Kozu da im ogulimo? Evo jos jednog pitanja: Kako ce oni koji nisu "Velika većina inženjera, ekonomista, dizajnera, prevodilaca" da skoluju svoju talentovanu decu, na primer? Da ih dodelimo "Velikoj većini inženjera, ekonomista, dizajnera, prevodilaca" jer oni nemaju vremena da se posvete tim radnjama?
Preporuke:
42
1
25 subota, 31 decembar 2016 08:52
@Velja
Hajde licemeru , 100% radiš na budžetu i propagiraš ovde privatni takozvani sektor, jer to je u Srbiji ropstvo...
Preporuke:
44
3
26 subota, 31 decembar 2016 10:04
SV
Bravo majstore!

U Srbiji postoji sitemska korupcija.

Zato kada se predstavnik političke vlasti sastaje sa vlasnikom i uspešnim biznismenom on sluša njegove hvalospeve da vlasnik radi 24 sata i još se predstavnik politike pravi lud da je zato privatnik bogatiji 100 puta od onih koji zvanično rade 3 puta kreće ( u teoriji 8 ,a praksi najščešće ne ispod 10 časova).Zauzvrat se predstavnik oduži doniranjem stranke koja radi za Srbiju ( a radi svaka iz očiju privatnika kada je na vlasti)odnosno doniranjem visokih članova stranke da se to ne vidi.

Nekako oni uspešniji preko svoje firme ili povezanih lica pljačkaju narod tako što uzimaju kredit od državnih fodnova,agencija ili državnijh banaka ( ranije poznato)a kao garanciju daju bezbvrednu imovinu u odnosu na dobijeni kredit.
Preporuke:
31
1
27 subota, 31 decembar 2016 10:11
SV (nastavak)
Zauzvrat se sistem oduži tako što fond, direkcija nisu u obavezi da obaveste pravobranilaštvo o stanju datih kredita i da ga redovno informišu o iznosu vraćenog iznosa,a pravobranilaštvo nije u obavezi da obavesti tužilaštvo u situacijama nevraćenih kredita.Tako tužilaštvo nikada ne sazna za ove kredite.

Kada se proda obezbeđenje kredita iznos je višestruko manji od iznosa dobijenog kredita.Nekad je i kupac povezan sa vlasnikom.

Zakonski nema nezakonitosti.

Onaj inteklektulalni ološ koji je pisao ove propise se naravno posle toga ,,čudi" šta nam se to deštava.
Preporuke:
31
1
28 subota, 31 decembar 2016 11:21
Cviko
@Oliver Kromvel,
Zar niste primetili jednu analogiju? Vučić poziva strane investitore da investiraju po Srbiji. Sa druge strane, istovremeno, "domaće a strane banke" iznose kapital iz Srbije. Obrazloženje: Srbija je nesigurno finansijsko područje od kojeg se štitimo visokim kamatama. Ko nas to pokušava napraviti budalama? Ko su investitori? Ako su ozbiljni, poslušaće banke a ako su lopovi eto ih. "Domaće a strane banke" su praonice našeg novca! Kakvi investitori i bakrači? To su prozirne priče za naivne i budale. U okupiranoj zemlji nema ekonomije. Ima samo mito, korupcija, interesi ljudi na vlasti....
Preporuke:
49
0
29 subota, 31 decembar 2016 17:32
Velja
@Agostino Bruto

Porodice koje nemaju solidnu materijalnu podlogu ne bi trebalo da svoju decu školuju za neke profile koji se ne traže u industriji. Izuzetak je slučaj ako su deca izuzetno nadarena za npr neku umetnost ili neku humanističku nauku pa čak i medicinu. Normalno je bilo da nebogate porodice, decu koja su sposobna da završe neku višu školu, usmeravaju pre na neke industrijski primenjive nauke ili pak u vojne škole.

Ako neko nije za školu tu mu je zanat. Znam mnogo vrednih automehaničara, keramičara, električara, koji sasvim lepo zaradjuju. Ali, mora čovek biti vredan. Ne zanm još nekga ko je vredan i zna posao da loše živi.
Ja lično nemam ni dana staža ni dana van privatnog sektora. Mogu od plate svojoj porodici da priuštim daleko veći standard nego što je moj otac mogao nama u socijalizmu. Da , da gospodo, to je moguče, ali treba raditi i zapeti pa doći na taj nivo. U socijalizmu su svi bili jednaki i vredni i lenji. Zato i žalite za njim.
Preporuke:
9
36
30 subota, 31 decembar 2016 18:28
Boba
Uzgred da prokomentarišem razmišljanja nojeva od kojih je socijalizam stvorio kapitalističke 'stručnjake' koji bi sve sada da 'usreće' propagiranjem ropskih odnosa koje donosi globalizacija. Takvi su nesvesni da bi da svojevremeno nije bilo socijalno odgovorne politike u obrazovanju i ekonomiji (ovo nevezano za ideologiju) i oni i njihova deca završili kao najniže plaćena robovska radna snaga što im ne smeta da to preporučuju tuđoj deci.
Ovakve licemere kojih je bilo u svim vremenima treba usmeriti u emigraciju, koja je srećom ventil za oslobađanje društva od naopakih pogleda nedovoljno svesnih pojedinaca. Istovremeno one koji su u dijaspori stekli vredna iskustva i imaju razumevanje uloge struke u društvu i kojima je jasno da je zajednički cilj razvoj celog društva a ne samo sitini privatni interes treba privući ekonomskim i drugim stimulativnim merama. Sve ovo naravno zahteva socijalno odgovornu vlast koja neće doći sve dok se narod ne osvesti od laži kojim su ga trovali i truju.
Preporuke:
27
0
31 subota, 31 decembar 2016 19:00
Ne klepeći nanulama@Velja
Ne zanm još nekga ko je vredan i zna posao da loše živi.
Ja lično nemam ni dana staža ni dana van privatnog sektora. Mogu od plate svojoj porodici da priuštim daleko veći standard nego što je moj otac mogao nama u socijalizmu. Da , da gospodo, to je moguče, ali treba raditi i zapeti pa doći na taj nivo. U socijalizmu su svi bili jednaki i vredni i lenji. Zato i žalite za njim.
-------------------------------------------
Šta si ti domaćine po zanimanju pa tako dobro živiš u Srbiji, verujem švercer sa nekom robom i lepo ti ide , zapeo do maksimuma, svaka ti čast ..., ušao u " šemu" carina ,trgovina , tezge,inspekcije !Hajde ti malo oladi ... ovde u naslovu je reč o vrednim ljudima koji rade za mesečnu platu od 200 evra, robovski rade , tekstopisac je lepo objasnio.To o lenjosti pričaj kad uvezeš robu , platiš realni PDV na vrednost uvezene robe, bez multiplikovanog koruptivnog falša, ja sam radio u socijalizmu , izgradio svojim radnicima najmanje 50 kuća, bili zadovoljni a ti gazda'???
Preporuke:
43
1
32 subota, 31 decembar 2016 19:33
Agostino Bruto
Veljo, Veljo
nisam siguran da bih bio srecan u drustvu uredjenom po tvojim idejana (iako bih vrlo lako mogao da mu se prilagodim). Mnogo lako ti resavas te probleme. Kao da radis na Novom Beogradu u onim zgradurinama stranih firmi. Oholost i gordost su smrtni gresi, ne zaboravi. Uz zelju da tvoja deca zive bolje od tebe zavrsavam ovu razmenu misljenja.
Preporuke:
34
1
33 subota, 31 decembar 2016 20:56
negi
@Velja Uz dužno poštovanje,ne želim da osporavam vaše iskustvo ali ne mogu da se složim sa vašim stavom.Ovde je priča o "kapitalizmu" shvaćena na srpski način koji protežira srpska vlast.To nema nikakve veze sa kapitalizmom i liberalizmom već je srpski prizvod koji se uvek zvao špekulacija.Špekulanti da bi prikrili špekulaciju to nazivaju kapitalizam i o tome autor priča. Vaša teza o vrednoći kao garantu uspeha jednostavno ne stoji i to ću vam ilustrovati sledećim primerom. U pravilu američke vojske za prijem u marince stoji: prvo se primaju pametni i vredni,ako nema dovoljno pametni i lenji,ako opet nema dovoljno glupi i lenji,ali se nikad ne primaju glupi i vredni.Zato što glupi a vredni svojom vrednoćom mogu da potope nosač aviona.Srbi jesu vredan narod i to se ogleda na zapadu,pogotovo u Nemačkoj gde je organizacija posla vrhunska,pravila igre i nadležnosti jasno propisane. U takvim uslovima Srbi su cenjeni radnici jer je eliminisana njihova sklonost ka improvizaciji i špekulacij
Preporuke:
35
0
34 subota, 31 decembar 2016 21:48
Velja
U pravu ste Agostine, ja radim u jednoj takvoj zgradi na NBG. Stručnjak sam iz oblasti tehničkih nauka, a ne neki švercer - mada znam da neki ovde lako podnose uspešne švercere i lopove, ali jako teško podnose činjenicu da neko pošteno od svog rada može da ostvari solidan standard. To im bode oči.
Ovaj sistem nije savršen, ali je sigurno bolji od socijalizma, koji je svuda propao. Ne znam zašto vam zvučim oholo zato što smatram da je sasvim OK da je neko ko je završio težak fakultet, naporno radio prvih nekoliko godina u karijeri, dosta se odricao, ima sada bolji standard od onoga koji nije hteo toliko da se trudi? Ili bi svi hteli da su umladosti živeli opušteno, a posle opušteno nastavili u nekoj državnoj firmi. Pri to i iznad svega da bude miran zbog činjenice da će sistem ograničiti i sputati svakog ambicioznog i sposobnog.
Preporuke:
7
28
35 nedelja, 01 januar 2017 13:30
@Velja
Ne znam zašto vam zvučim oholo zato što smatram da je sasvim OK da je neko ko je završio težak fakultet, naporno radio prvih nekoliko godina u karijeri, dosta se odricao, ima sada bolji standard od onoga koji nije hteo toliko da se trudi?
Meni vrlo oholo zvuči kada se potencira razlika standarda a ne nivoi. Naglašavate odnos između dve tačke na krivi a ne razmišljate o apsolutnim vrednostima.
Niko ne spori da onaj ko je mnogo uložio u svoje obrazovanje i vredno radi odgovoran posao, treba da ima više. Naravno da treba. Ali i obična čistačica, ako isto tako vredno radi, mora zaraditi za minimum dostojanstvenog života.
I najlošije plaćeni poslovi poštenom radniku moraju doneti dovoljno da može prehraniti i obući porodicu, dati joj krov nad glavom i decu školovati bar do trećeg stepena. To je posao države. Bila ona socijalistička ili kapitalistička.
A vi gledate samo koliko ste bolji od plebsa. Zato ste oholi.
Ne znam da li će se Agostino složiti sa mnom.
Preporuke:
40
2
36 nedelja, 01 januar 2017 14:09
Dejan
Odličan tekst. Uživah čitajući.
Svaka čast!
Preporuke:
25
1
37 nedelja, 01 januar 2017 14:30
Turas
Na koji konto , da nam` je znati ide provizija ?
Preporuke:
13
1
38 nedelja, 01 januar 2017 14:31
Kakvom lažovu
I prevarantu Amerika predade Srbiju u ruke, i tako najbrutalnije i najpodlije kazni Srpski narod!!!!
Preporuke:
31
0
39 nedelja, 01 januar 2017 14:41
brzi
Sve najbolje avtoru u 2017. godini i što više takvih tekstova. Mene osobno je najviše fasciniralo kako je avtor bez ideoloških utega svakome razumljivo objasnio srž problema, teme, o kojoj je pisao.
Na kraju samo napomena za patrijote i patriJote, političke i civilne. Ako imate imalo mozga saberite novac i angažujte ovog čoveka da vam barem sredi programsku dokumentaciju da ne izgleda kao loši copy paste vladajučih i pripremi vam spin osnovice za sledeče izborne kampanije da vam neče više trebati bilokakve "nočne akcije" za preazak cenzusa.
Preporuke:
5
17
40 nedelja, 01 januar 2017 14:52
Ekonomista
Strane investicije su plod pljačke. Sve te strance doveo je neki lobista iz vlasti (Vučić i sl) . U tim stranim firmama, registrovanim kao srpske, strani investitor zajedno sa Vučićem, uposlio je domaće SNS tipa Vučić kadrove, koji primaju i otpuštaju radnike (koji ne glasaju za SNS), određuju plate ok 200 evra. Stranci tamo ne rade ili ih ima samo u tehničkom sektoru da kontrolišt rad naše sirotinje. Stranci su precrtali Vučića, pa ga imitiraju, rade kao i on, šikaniraju radnike, stvaraju nesigurnost, ponavljaju mantru Vučića da smo nesposoban narod. Naši su kod tih istih stranaca u Nemačkoj ili Italiji plaćeni za isti takav rad 10 puta više. Bar su tamo negde gde je normalna država, normalno plaćeni, Ago se njihove gazde sete, sve će ih vratiti u Srbiju, da rade kod kuće, au njihovim fabrikama. Jad i beda mladog privrednika Vu – cibatine. Kada če mu doći kraj. Kada ćemo da likvidiramo ovakvu Srbiju.
Preporuke:
34
0
41 nedelja, 01 januar 2017 15:16
nemo
za velju-iskreno i vredno bi bilo otpustiti sve,koji nisu zadovoljili odredjeni stepen obrazovanja,pa onda kao sto vrednom akademskom gradjaninu tehnickih zvanja i prilici,sam iznosi smece,popravlja instalacije,zice.............jer-oni koji to rade nisu vredni,vec su LENJI,mozda
socijalizam jednakih i lenjih po tvojoj definiciji govori ne o tvom vaspitanju,niti o tvom poznavanju socijalizma,filozofskih pojmova.....vec o tvom obrazovanju,kada tako povrsno sudis o necemu sto ne znas


za autora-redni broj se pise s tackom,broj deset (10) NE (ili mozda ja nisam obavesten o najnovijim jezickim reformama)

nemoj (nas) vise braniti.............
Preporuke:
13
4
42 nedelja, 01 januar 2017 15:20
Jagodinac
Znate li narode moj, ko je i šta je MMF, Vujović, Mihajlovićka i ostala družina? Ko su oni?
I još jedno pitanje.
Zašto bi MMF pomagao razvoju Srbije?
Koji mu je interes da Srbija bude razvijena zemlja?
Zašto Vučić i Vujović ocenjuju svaki razgovor i pregovore sa MMFom kao teške?
Moj prost odgovor - MMF nam daje hartiju, dolare ili evre, koji nemaju nikakvo pokriće. Ali - zbog tih papira mi ne radimo, te papire vraćamo, tim papirima mi kupujemo njihove robe, ne radimo da bismo te robe proizvodili, nego ih dobijamo sa tih zapadnih strana.
Nema nam spasa dok se sami ne organizujemo, dok ne zbacimo punjenje budžeta sa njihovih strana, sa njihovim parama i njihovim proizvodima, makar da su napravljeni i na našim poljima. Zamislite da su Rvati preuzeli našu prerađivačku poljoprivrednu industriju, da radimo za njih. To je delo Vučića, Pajtića, Tadića, i Vujovića... Dinkića, Tadića, Vlahovića i svih tajkuna koji su lupilipa prodali naše sisteme.
Preporuke:
28
0
43 nedelja, 01 januar 2017 15:24
Stvarno je tako
Život je i suviše kratak a prođe u mobingu po nekim halama gde ti šefić poltron i ulizica visi nad glavom i od koga dobiješ sede i kamen u žuči, a sve to za 200-300 evra bez ikakve kupovne moći, samo za račune dahijama i malo hleba i paštete.O porodici, dobrim kolima, letovanjima možeš da sanjaš zahvaljujući roditeljima.I obično strada porodica. Evrounijatski birokratski zakoni imaju osmanlijski efekat po srpsko društvo, pa ne smeš ni da gradiš ni da držiš stoku plašeći se njihovih izvršitelja i inspekcija. Sumorno i tužno. Samo se bolesni ili prodani um time može hvaliti i još naglašavati kako voleti okupatora i izrabljivača...
Preporuke:
35
0
44 nedelja, 01 januar 2017 16:21
Nista ne razumem
Sjajan tekst autora. Demontirao je Vucica na sastavne delove. Mi smo definitivno zemlja u kojoj je socijalna revolucija mnogo surovija od one Titove 1945... gotovo neizbezna. Kada dodje do nepovratne geopoliticke destabilizacije u Evropi pracene ekonomskom propascu u centru, a gladju i ratovima na periferiji, onda ce ulica i suma dati svoj konacni sud o "demokratiji" i "trzisnoj ekonomiji" u Srbiji. Po ulicama ce pobesneli narod i neki novi narodni komiteti juriti "biznismene", sudije, predsednike opstina, zandarme kako bi stali pred "sud naroda". Istorija ce se ponoviti, uspostavice se nova raspodela drustvenih vrednosti, jer postojeca vodi sistem u drustvenu propast. Da li ce do toga doci za 5, 10, 15, 25 godina istoriji nije bitno. Nazalost, dozvolili smo da Srbija udje u pogresan voz. U pogresnom vozu nema male greske. Sve stanice su pogresne. Srbija ce jednom morati da stane, da se tocak njene istorije ponovo pokrene.
Preporuke:
34
1
45 nedelja, 01 januar 2017 16:39
Momir
Ja mu savetujem da jedno zaposli u "Juru" a drugo u "Muru" da se TATA ponosi svojim pulenima!
Preporuke:
39
0
46 nedelja, 01 januar 2017 16:41
Boško
Čitam sve ove komentare "bezgrešnika" koji su "odrasili i živeli" u "savršenom sistemu" (a zašto je onda propao) u kome su oni bili sretni a Srpski narod podeljen u pet država, opljačkan, šikaniran proterivan, ubijan i još je ostalo da postane "genocidan".

Kako je moguće da se u jednoj "bezgrešnoj naciji" pojavi 3.3 miliona suludih glasača koji glasaju protiv opstanka sopstvene države, budućnosti sopstvene dece.

A najtragičnije je što su "protivnici" Vučića upravo oni koji su pljačkali pre Vučića a hteli bi da pljačkaju posle Vučića i umesto Vučića.

Degenerisano i danacionalizovano stanovništvo je izgubilo svaki moralni kompas, a 90% komentara na NSPM nebi postojalo da Vučić vrati "ukradene penzije"
Preporuke:
18
19
47 nedelja, 01 januar 2017 16:49
Boško
Radio sam i trenutno radim u „dobrim“ i “uspešnim” privatnim firmama, “okićenim” brojnim priznanjima i nagradama. Kao običan radnik (dakle, neko ko nije u rukovodećim strukturama), nagledao sam se bukvalno “svega i svačega”; stvari koje, ne samo da dovode u sumnju tvrdnju da je reč o uspešnim firmama, nego je čine grotesknom. Reč je o kabadahijskim firmama, bez sistema i pravila poslovanja, firmama u kojima se “svakoga dana” krpe rupe i maltretira dosta zaposlenih.
Ja sam tokom "sretnog socijalizma" radio u "državnim firmama" u kojima je bilo isto stanje, gde su komunističke kabadahijske bitange radile šta su htele, delili stanove, plate, primale gomile drugih komunističkih bitangi, a oni koji nisu bili "moralno politički podobni" su bili bedno plaćeni i nikada nisu dobili "zarađene stanove".

Komunističke profiterske bitange i "deca" otvorile "privatne firme" opljačkavši društvene, u opštoj kriminalizaciji od 90tih i nastavili ono što su radili, sada kao "privatnici"
Preporuke:
27
6
48 nedelja, 01 januar 2017 17:06
Bojan, Priština
Tekst za svako poštovanje.

Čovek je na jednostavan i pitak način za svakog, u par strana napravio presek stanja u kojem se nalazimo.
Locirao i objasnio uzroke i doveo ih u vezu sa posledicama.

Dok god imamo ovakve mlade ljude za nas ima barem nade.

PS

Sve pohvale za NSPM što pronalazi ovakve saradnike.
Preporuke:
32
1
49 nedelja, 01 januar 2017 18:00
nema covek dana radnog staza
premijer nikad ne bi trebalo da bude neko ko je bez dana radnog staza! to bre treba zakonom zabraniti! dosta vise eksperimenata nad gradjanima srbije!
Preporuke:
20
0
50 nedelja, 01 januar 2017 18:39
Krljanje
Znate li šta je za mene fascinantno u svemu tom"medijskom predstavljanju"ničega u nešto.
To što se ideolog takvog"državnog liberalnog kapitalističkog burazerskog sistema"javlja učestalo na JAVNOM SERVISU svih građana da nam objasni sve velike poteze premijera,od želeljare do migova.
A po struci je MARKETINŠKI MENADŽER.
I to prolazi,kao što je prolazilo dok je bio iste struke u istoj ulozi u prethodnom sazivu B.T.
hejter
Preporuke:
14
0
51 nedelja, 01 januar 2017 18:45
siniša br.1.
Kažu da je đavo u detaljima pa da vidimo detalje. Neke ne sve.

Obično se o tzv. liberalnoj ekonomiji govori tako da se kaže uz to "liberalna ekonomija" i "uređena država", jer su zapadne zemlje zaboga uređene.

E nije tako.

Zapadne zemlje i to razvijene, nisu uređene nikako kad je ekonomija u pitanju.

Postoji " državni poslovi" i tu je situacija otprilike kao kod nas za vreme samoupravljanja, ništa ne rade, zapošljavaju se isključivo preko stranaka na vlasti koje su podržali i kad odu te stranke i oni odlaze sa "državnog posla". Pri tome imaju jako velike plate 2 ili čak 3 hiljade evra.

Osim njih postoji te " korporotivni poslovi". Tu se radi nesistematski, na horuk, od dans do sutra po našem sistemu gde lud nagoni zbunjenog, ali ne baš svojom voljom zbunjenog nego nekoga ko se upecao da radi na "korporativnom poslu" zbog nekih razloga, alimentacije, kredita, zatvora, odnosno uslovne katzne, i slično.

Ostali su na socijalnoj pomoći i r5ade na crno.
Preporuke:
14
1
52 nedelja, 01 januar 2017 18:58
todor
Ako nešto još valja u ovoj državi,ostalo je od ranije,tj. još to nisu raz.ebali.Ali ima vremena,ovaj psihopata će biti na vlasti dovoljno da dokrajči i te zaostale stvari.U ovakvim temama nikad ne smemo zaboraviti jednog drugog filozofa pa još doktora koji je glavu izgubio jer je zapostavio diplome i krenuo u biznis sa prevejanijima od sebe.On je otvorio kapije tom uspešnom privatnom biznisu koji unesrećuje sve oko sebe,ali zato odmara na jahtama.Ovaj danas je samo nastavljač započetog koji je propadanje ubrzao do neslućenih razmera.Zaslužuje što i prvi.
Preporuke:
16
0
53 nedelja, 01 januar 2017 19:01
Nista ne razumem
...srpski domaćini su se bolje odnosili prema svojoj stoci nego ovi današnji domaći i strani biznismeni prema ljudima.

Srpski vlastelini u poslednjih 20 godina daju "stranim investitorima" takav primer. Njihov moto je "dodjite u Srbiju zbog ropske radne snage i provoda sa lakim zenama u Beogradu na vodi". Oni narod tretiraju kao stoku. A kada ga pozivaju na glasanje, to je kao kada coban tera ovce u obor na sisanje vune. Srpski domacin je vise mario za zdravlje svoje stoke, nego medicinski sistem danas za ljude. Doslo je vreme kada ce gradjanin iz "demokratske" Srbije pozavideti stoci iz obora seoske Srbije od pre 50 ili 100 godina. Tu je bilo vise brige i postovanja od stane domacina za stoku, nego od strane vlastele danas za stanovnike.
Preporuke:
20
1
54 nedelja, 01 januar 2017 20:00
...
Radio u stranoj firmi i potpuno je tačan opis " na šta liči taj uspeh iznutra, videćete haos, neorganizaciju i nesposobnost."
nema tu razlike.
Pročitajte u Guardianu ugovore o radu koji se odnose na 0 sati rada, pri čemu "poslodavcu" morate biti na raspolaganju u roku od 24 sata, a plaćeni odmor je misaona imenica.

Dakle oni to rade u UK njihovima ili imigrantima, odavno

Link https://www.theguardian.com/uk-news/2016/sep/08/uk-workers-zero-hours-contracts-rise-tuc
Preporuke:
14
0
55 nedelja, 01 januar 2017 20:04
Gordić je za ''pošteni'' kapitalizam?
Revolucija je neophodna!
Živela buduća živa socijalistička Srbija!
Preporuke:
18
2
56 nedelja, 01 januar 2017 20:20
Goša Moravski
Sedela sam za mašinom, šila sam,
pitali oficiri čija sam...
Preporuke:
8
0
57 nedelja, 01 januar 2017 20:28
Srpski narod...
Srpski narod doziveo je tu tragediju da ima kralja Aleksandra, koji je nakon ogromnih srpskih zrtava u velikom ratu ponistio srpsku drzavu! Druga tragedija bila je dolazak Josipa Broza - taj je uvek DOLAZIO, za generalnog sekretara KPJ, u Beograd iza ruskih boraca itd - koji je dosledno unistavao i samu supstancu srpstva. Sledeca tragedija - Slobodan Milosevic, koji nije razumeo vreme i okolnosti u kojima se i Srbija nasla, ali je zato razumeo svaku zelju svoje Mire i svoga Marka! Tragedije kao na pokretnoj traci: Djindjic, Tadic, i sad Vucic, poslusni izvrsioci volje nasih dusmana sa Zapada! Pritom: srpski narod voleo je kralja Aleksandra, voleo je Tita, voleo je Milosevica, a voli, izgleda, i Vucica! Gotovo da je Vucic u pravu: mora srpski narod da se menja! Ali ne kako bi narod menjao Alek Kvisling, nego u suprotnom pravcu - da taj narod prestane da voli svoje dusmanske kraljeve, predsednike i premijere! A Vucic voli privatni sektor jer i Srbiju dozivljava kao privatnu svojinu!
Preporuke:
21
4
58 nedelja, 01 januar 2017 20:53
E svašta
da neko u isti koš stavi Kralja Aleksandra i Tita, to još jedino anonimni komentar može da trpi!
Strašno, vadikalski rukopis, javlja mi se!
Preporuke:
9
6
59 nedelja, 01 januar 2017 22:17
Mile
Nema demokratije dokle god imamo ovakav izborni sistem. Dok poslanik nebude biran po imenu i prezimenu,nema nam sreće. Na listi stranke može biti najveća bitanga i takav će da nam vdi državu.
Preporuke:
11
0
60 nedelja, 01 januar 2017 22:27
brzi
@ ...
Radio u stranoj firmi i potpuno je tačan opis " na šta liči taj uspeh iznutra, videćete haos, neorganizaciju i nesposobnost."
nema tu razlike.


To što si napisao je posledica pre svega sulude politike kod vas u 90. godinama prošlog veka kada ste se bunili protiv svega i svakoga a da ponajviše puta niste ni znali zašto se bunite i čemu u mnogo slučajeva služi ta buna. I rezultat te i takve politike su vam strani investitori koji dolaze kod vas pre svega radi jeftine radne snage ( tekstil, vezenje kablova) ili šrafciger industrija ( Fiat, Gorenje). Ali za taj haos nisu krivi žuti nego slobina kamarila koja je u 90. godinama pocepala sve veze sa svetom i upropastila fabrike do te mere da su od njih ostale jedino fizičke olupine. I zato bi morala ova vaša vladjuča garnitura ( AV, Dačić, Toma, Šešelj) da odgovori na mnoga pitanja, pre svega na kojm su drogama bili kada su slepo sledili Slobi i babi juli u njihovom ludilu.
Preporuke:
8
5
61 nedelja, 01 januar 2017 22:42
Svasta, i ja kazem! - @ E svašta
da neko u isti koš stavi Kralja Aleksandra i Tita, to još jedino anonimni komentar može da trpi!
Strašno, vadikalski rukopis, javlja mi se!

Gospodine dragi, Vas problem je sto za Vas istorija pocinje sa radikalima! Svako ko ista zna o istoriji Srba i Srbije zna i kakvu je strasnu stetu kralj Aleksandar napravio utapajuci Srbiju u Jugoslaviju - zajedno sa austrougarskim slugama iz Hrvatske i Slovenije! Vojvoda Misic mu je govorio da to ne radi, nije Aca hteo da slusa, izgubio je kasnije glavu od onih s kojima je hteo da zivi zajedno. Tito nije bio Srbin - pa je njegova antisrpska politika, koja je ujedno bila i politika Kominterne, razumljivija i logicnija od Acine sulude politike! Dodajmo tome i da je Aca, na liniji Antantinih sila (opet zapadnih prijatelja, jelte!) pokvario maksimalno i odnose sa tek osnovanim Sovjetskim Savezom, sto je bio i osnovni razlog antisrpske orijentacije Kominterne! Dakle, posvadjao nas Aca sa Rusima, doveo nam ujke u drzavu - i on Vama valja!
Preporuke:
18
3
62 nedelja, 01 januar 2017 23:47
Majstor Bob
kupuje, prodaje, oduzima i dodaje


Ti nisi Julija ja nisam Romeo
noćas sam nešto gadno pojeo
Preporuke:
7
0
63 ponedeljak, 02 januar 2017 00:31
Nenad
Vučić sjajno kiti jelke i šije. Time bi mogao odmah da počne da se bavi.
Preporuke:
11
1
64 ponedeljak, 02 januar 2017 01:32
brzi
@Svasta, i ja kazem! - @ E svašta

Ako bi Aleksandar Karađorđević hteo svojom voljom praviti Jugoslaviju, pravio bi je odma bez intermeca države SHS i Kraljevine Srbije i udruživanja posle mesec dana nego bi tu i takvu državu uradio odma. Ali on to državu nije pravio iz svog interesa nego radi interesa istoriskih srbskih tutora engleza i rusa, u tom slučaju posle prvog rata pre svega u interesu engleza jer su ti isti englezi 15 godina prije tog događaja i doveli porodicu Karađorđević ponovo na vlast u Srbiji. I takva politika je kod vas od osnivanja države pa do današnjice, još uvek ste robovi svojim tutorima englezima i rusima i za njih obavljate prljave poslove na Balkanu i naravno prolivate svoju krv za tuđe, ruske i engleske, interese.
Preporuke:
4
2
65 ponedeljak, 02 januar 2017 10:06
DrJelaBisic
Moze li neki ekonomista(ili vise njih,razlicitih skola)da nam objsni:da li je moguc kapitalizam sa"ljudskim licem"u kome ne postoji hipereksploatacija radnika?Da li to negde postoji,u stvarnosti,u praksi?Sta je potrebno za takav model kapitalizma(A necemo,ne treba ono:zasto kod nas toga nema.Kod nas nicega nema)
Preporuke:
3
0
66 ponedeljak, 02 januar 2017 12:07
DrJelaBisic 2
Uvek je lose preterivati.Neumerenost,u svakom pogledu,u svakoj oblasti(u licnom zivotu a I u politici,naravno)nikada nije dobra.Mali,kakvi smo,mi,Srbi-pravoslavci,ne mozemo samostalno a vodimo politiku ni kada su u pitanju nasa odmetnuta braca I susedi.O samostalnoj politici,na svetskom nivou,ne moze da sanja ni Francuska,a kamoli mi.Ali ipak malo dostojanstva,razuma,umerensti...ne bi skodilo.Od poziva na ustanak dobijem temperaturu I ospice,nadam se da su to novogodisnje shale.A inace,nama,u ovom momentu,najvise nedostaje solidnija ekonoija,a kako to postici...ne bih znala.Nije lako od nicega napraviti nesto,a bilo je vrlo lako od necega napraviti nista.To se zna.I tu smo svi krivi,ne podjednako,naravno.Ali smo krivi.Komentatori,koji misle da razvijaju tekstilnu industriju tako sto ce pletilje po kucama plesti carape I svalje siti gace-....A o preradjivackoj,prehrambenoj industriji,koja je bila solidna I manje vise zadovoljavala nase potrebe necu sada.Valjda da konzerviramo...
Preporuke:
3
0
67 ponedeljak, 02 januar 2017 12:22
negi
@Svašta i ja kažem@brzi Kralj Aleksandar mrtav odavno,Tito mrtav odavno,komunizam otišao na smetlište istorije,o čemu vi pričate? Nesposobnost srpske političke elite da koncipira budućnost Srbije,pa i privrednu i ekonomsku,vi stalno pravdate,kraljem, Jugoslavijama,Titom,komunizmom, itd.,nema ih davno,shvatite to jednom i prestanite da mlatite o njima.Generacija,kojoj i sam pripadam nije bila u stanju da se izbori i postavi Srbiju(mislim na Srbiju kao državu) na pravi put već je otišla potpuno drugim sporednim putem i zalutala.Da li je politička "elita" to uradila namerno ili iz neznanja,ne znam ali znam da još tumaramo sporednim putevima tražeći izlaz na pravi put.Pitanje je i da li većina Srba želi da ide pravim,velikim putem ili želi da se lomata sporednim puteljcima.Srbi i Srbija se plaše otvaranja,EU,sveta,jer znaju koliko kaskaju za svetom,EU. Preko 80% Srba nije prekoračilo granice Srbije i ne poznaje svet van njih,polovina nikad nije bila u glavnom gradu Srbije.
Preporuke:
2
0
68 ponedeljak, 02 januar 2017 12:23
brzi
@DrJelaBisic

Postoji i kapitalizam sa ljudskim licem, svugde tamo kde nema post komunističko socialističkog postravmatskog sindroma. Kapitalizam je u osnovici višeklasno društvo i sve što je u takvom društvu nužda je doslovično funkcionisanje vladavine prava( legistrature) i darwinizam jer kapitalizam je kompetativno društvo u svim svojim sferama. I ko toga ne razumije propada ali propadanje je prirodni proces isto kao rađanje nešto novog. I sve te činjenice kapitalizam akceptira dook jih socializam negira. Ako pogledate istoriske mape vrlo brzo čete da kostatujete da prihvačanje kapitalizma kao takvog postoji samo u društvima koja su izšla iz komunističko/socialističkog sistema uređenja kde nije bilo nikakve granice šta je čije ili kako govori vaša narodna rečenica "Nije se znalo ko pije a ko plača". U kapitalizmu kde funkcioniše vladavina prava toga nema
Preporuke:
0
3
69 ponedeljak, 02 januar 2017 13:31
Gledač
@Velja
Tipično razmošljanje nekog koga je iškolovala država i sistem čija je osnova socijalizam a sad hvali liberalni kapitalizam i objašnjava kako i čija deca treba da se školuju. Ako je tvoj standard sad bolji od očevog i ako si tako školovan kako ne primećuješ da bi po tvojoj logici koju sad propagiraš ti zapravo bio niže na lestvici. Svako je pametan kad malo preskoči lestvicu a "najpametniji" su oni koji bi posle za sobom da sruše ili zapale merdevine kako bi čuvali svoju i poziciju njihove porodice. Genijalno iz njihovog ugla samo kad za njima dođu još bezobzirniji ni njihova neće goreti zauvek istim sjajem. Buđenje iz sna kako si ti najpametniji će biti bolno.
Preporuke:
9
0
70 ponedeljak, 02 januar 2017 14:07
Vićentije
Red je prvo počistiti i urediti sopstveno dvorište, pa tek onda komentarisati tuđe. Tako je i sa državom, prvo treba da uredi svoje državne firme, pa tek onda da favorizuje i pomaže privatne, a naročito strane kompanije. Državni sektor je u potpunom rasulu ogrezao u kriminal i korupciju. Mnoge afere su objavljene i javno, ali se ništa nije pokrenulo. Jadno je društvo u kome je ludilo zahvatilo i nauku, koja je pokretački sektor svake države. Pojedini doživotni direktori državnih instituta već više od 15 godina unazad sebi kupuju naučna zvanja i doktorske titule i isplaćuju milionske plate i bonuse "peglajući" poslovanje na nulu da bi izbegli plaćanje poreza državi (inst. Nikola Tesla). Kako pored ovakvih činjenica uopšte verovati u napredak i boljitak?
Preporuke:
4
0
71 ponedeljak, 02 januar 2017 14:10
siniša @ velja
Obrazovanje se ne stiče na fakultetu, pogotovo ne teškom kao što su medicina ili elektrotehnika. Obrazovanje se stiče u gimnaziji.

Prema tome nema u Srbiji, a i šire baš mnopgo obrazovanih ljudi. Svi rođeni posle 1960 koji su išli u usmereno obrazovanje su neobrazovani.

Teški fakulteti kao medicina ili elektrotehnika su omogućili visoku stručnost, ali to nije obrazovanje.

Imate lekare koji su preskočili gimnaziju i išli u medicinsku da nisu pročitali klasičnu lektiru i elektroinženjere koji ne znaju engleski. Kao takvi nisu konkurentni.

Što se tiče obrazovanja i stručnosti kao uslova višeg standarda ni tu niste u pravu.

Vlasnici i glavni profiteri u svim tim privatnim firmama sa Novog Beograda su polupismeni udbaši i udbaški sinovi.

Oni doduše iskorištavaju ove stručnije i pismenije, ali neće za dugu.

Nedaju se pismeni i stručni.

Mogu se osloniti na vezaše sa diplomama bez pokrića u znanju i obrazovanju.

Dakle "liberalizam" pada u svakoj varijanti.
Preporuke:
7
0
72 ponedeljak, 02 januar 2017 14:19
DrJelaBisic 3
...voce I povrce u serpama od 5 litara...Moze I to,ali to nije industrija,i cini mi se(a mozda gresim?)da se tako ne vrsi(re)industrijalizacija.Ili to moze?Pa da se za 200-300 godina(ako nas bude)vratimo gde smo bili 44.Svi pozivi dijaspori da"patriotski"ulaze kapital u Srbiju,mogu samo da zasmeju svakoga ko zna sta je biznis.Takodje I davanje poreskih olaksica,nagradjivanje investitora I sl.Mislim da je to bilo,nedavno u Veneciji:AV je izjavi da,kad bi(al bi)bio biznismen-ulagao bi u Srbiju.Posto on uglavnom prica o stvarima u koje nije upucen,(on ni u sta,ustvari,nije upucen)ja mu verujem,i samo kazem da je njegova sreca sto nema takav kapital.Pojeo bi ga za godinu.Kapitalisti imaju nepogresiv njuh da osete gde je klima povoljna za biznis.Ko od njih nema taj osecaj-nece dugo biti kapitalista.Iz mnogo razloga(da sada ne duljim pricu)Srbija nije mesto za biznis.Zato ljudi iz dijaspore ne mogu vama za ljubav da uniste svoj capital.Oni ga ulazu gde treba I moze,a vama,pojedinacno...
Preporuke:
2
0
73 ponedeljak, 02 januar 2017 14:47
DrJelaBisic 4
....I kao naciji mogu a salju pomoc,dobrovoljne priloge.Za brzog:Navikli da drpaju u jednom sistemu,pa misle I u drugom.A ako to ne uspe vratice nas u onaj prvi sistem.Kralj Aleksandar:Uvek je pogresno sa ludacima misliti logicno.Njegova ideja je da se sva tri naroda,koji govore isti jezik I jedna su naccija,ujedine.Da je jasno da je bolje ziveti u jednoj relativno velikoj drzavi,nego u tri,ili pet,10...malih.I tu je greska.U reci"racionalno"Ludaci ne razmisjaju racionano,vec su emotivni,do samouistenja.Sta smo postigli raspadom Yu sem sto smo svi propaliAli,kao sto napisah,sa ludacima ne vredi biti racionalan.
Preporuke:
2
0
74 ponedeljak, 02 januar 2017 15:28
brzi
@DrJelaBisic@negi

Kako sam vas pravoslavce uspeo upoznati mogu samo da konstatujem da vam je največa greška koju imate ugrađenu u svoju dušu i telo, moglo bi se reči i u svoj genetski kod, to da svet oko sebe shavčate suviše emotivno i mnogo premalo racionalno, i to svi redom od prosečnih građana do političkih i državnih vođa i od nepismenih pa do akademika nauke. Radi te činjenice vam se i događaju katastrofe koje bi mnoge mogli sprečiti da ste na situaciju gledali sa racionalnog ugla. To je žalostna činjenica koja povezuje sve vas pravoslavce, vas srbe, makedonce, grke, bugare, ruse,....
Preporuke:
2
1
75 ponedeljak, 02 januar 2017 16:23
DrJelaBisic
Za brzog:U pravu ste.Samo se nadam da sam u komentrima bila vise racionakna nego emotivna.Ali to ne samo da je osobina,ona se gaji.Smatra se da je lepo da ste emotivni(iracionalni)Ne samo pravoslavci(tzv"slovenska dusa".Tu osobinu nemju npr Bugari,Cesi,Slovaci,Poljaci.Imaju je Arapi,oni su valjda ipak sampioni.A nemaju Jermeni.Imaju Italijani,Spanci,Portugalci.Takvi su Irci,a nisu Nemci,Skandinavci,Holandjani,Englezi.A tu osobinu imaju Velsani.
Preporuke:
5
0
76 ponedeljak, 02 januar 2017 16:52
petar
@Brzi

Mnogo ljudi (posebno Hrvata) ima stereotip o lukavim pravoslavcima/Bizantincima (sto je necuvena budalastina ali je rasprostranjena). Lukavstvo ide uz racionalnost, je li tako?

Vi ste blizi istini ali niste u potpunosti u pravu. U osnovi religije jeste osecaj, ali to ne znaci da su ljudi manje racionalni i prakticni zbog toga. To nikako nije opozitno jedno drugom, iako jedno drugo ogranicava.

Treba li da budemo racionalni kao Protestanti (pa da svako malo menjamo postulate svoje vere, da menjamo Liturgije kao grand hitove i dopustimo zenama da vrse obrede) ili mozda kao katolicki klir u NDH (sve je to savrseno racionalno i savrseno izopaceno i zlo). Racionalnost je procena odnosa izmedju sredstava i ciljeva, a cilj ukljucuje veru u Boga, onda to radikalno menja ponasanje ljudi.

Generalno gledano racionalnost i pravoslavna vera se dopunjuju, kod Katolika i Protestanata cesto prevagne taj racionalni element, naustrb vere.
Preporuke:
5
0
77 ponedeljak, 02 januar 2017 17:19
brzi
@DrJelaBisic&petar

Do svoga zaklučka sam došao na osnovici ukrštavanja šta vas narode koje sam nabrojao vezuje međusobno i iskazalo se da je to pravoslavje. Ali ja nisam neki ozbiljni poznavalac teologiskih razlika između religija ili pojedinih sekta unutar religija, do zaključka sam došao sasvim na laički način. Ali moj moto je bio nešto drugo, ukazati na ahilovu petu koja vas u sudbonosnim trenutcima usmerava na pogrešan put kada treba neko stanje analizirati i na osnovici tih analiza donositi odluke koje su mnogo puta i sudbnosne.
Preporuke:
0
0
78 ponedeljak, 02 januar 2017 17:42
DrJelaBisic
Kao sto se vidi iz mog komentara-nisu u pitanju samo pravoslavci,a nisu ni svi pravoslavci(Bugari)Radi se o modelu ponasanja koji drustvo tolerise,pa I stimulus."Da puknes od srece/muke"
Preporuke:
2
0
79 ponedeljak, 02 januar 2017 19:02
Dane
Svaka čast za tekst! Jedan od najboljih koje sam pročitao.
Preporuke:
2
1
80 ponedeljak, 02 januar 2017 20:13
negi
@brzi.... Vaša opsesija da sve potiče od religije i da pravoslavci,po vama su zbog toga u inferiornom položaju je fascinantna.Odakle znate da sam ja pravoslavac,mnogo toga sam rekao o sebi u brojnim komentarima,ali to nikad? Ako je sve to tačno kao što tvrdite,hrišćanska Evropa je zaslužila ovo što joj se događa i metode koje primenjuju islamisti vaš stav opravdava?! Jedina razlika između nas ovde i vas "tamo" što mi o svojim problemima otvoreno diskutujemo,za razliku od vas.Svojevremeno je srpski Patrijarh pred početak raspada SFRJ rekao: "Budimo pre svega ljudi", pa onda Srbi,Hrvati,Slivenci itd.,komunisti ili antikomunisti,radnici ili intelektualci itd. Ratni huškači sa svih strana dodali su Pavlovim rečima: "Ako već treba da ratujemo", koje on nikad nije izgovorio. Ove Pavlove reči odslikavaju razliku između Srba i zapada.Ranije je za Evropu bio katolicizam ispred ljudi,uterivan je inkvizicijom,došao je feudalizam i kapitalizam uterivan je nekakvom protestanstkom etikom
Preporuke:
4
0
81 ponedeljak, 02 januar 2017 20:34
negi
@brzi....nastavak.. i međusonim tamanjenjem katolika i protestanata,a onda su došle nacionalne države i ratovi koji su razorili Evropu.Svi ti procesi vođeni su u ime "viših" interesa a ne ljudi.Kralj Aleksandar je stvorio Jugoslaviju da bi svi južni Sloveni i narodi koji su u njoj živeli bili pre svega ljudi pa onda Srbi,Hrvati, Slovenci itd. Da se rukovodio vašim i principima Nemaca,Hrvata i zapada stvorio bi veliku Srbiju i potamanio sve Hrvate,Slovence,Muslimane jer su učestvovali u pokušaju zatiranja srpskog naroda i Srbije.Ne on je stvorio Jugoslaviju i nije vam dlaka zglave falila.Sto godina od tada,vi nećete da budete pre svega ljudi već vam je na prvom mestu Hrvatska,Slovenija itd., a "budimo ljudi" na poslednjem.Nemci su zbog toga doveli Evropu dva puta na ivicu nestanka,Hrvati u ta dva puta zbog Hrvatske u oba puta počinili nezapamnjene zločine.Srbi trebaju da se pitaju gde greše,ali vi i "hrišćanski" zapad to pitanje trebate svakog dana da postavljate sebi,ako već nije kasno
Preporuke:
3
0
82 ponedeljak, 02 januar 2017 21:06
brzi
@negi

Religija je bitna ne kao teologija nego kao uzorak javne kulture života. A kod javne kulture života dolazi do suštinskih razlika između ljudi, pojedinaca, naroda ili nacija i to gotovo u celom svetu sa izuzetkom Severne Amerike koja je organizacisko politički konceptovana onako da nijedna relgija nema suštinskog uticaja na javnu kulturu života tamošnjeg stanovništva. U Europi su bile međureligiske razlike u javnoj kulturi života uzroci za 80% svih ratova koji su se dogodili na tom tlu ikada i koji su se po koncu događali ili u pograničnim teritorijama između dve religije ili religiske sekte ili u državama kde je bilo više teritorialno autohtonih religija izmešanih međusobno na jednom prostoru. Zato je religiska pripadnost bitna, ne radi teoloških bajki nego radi javne kulture života koju zapoveda pojedina religija
Preporuke:
1
1
83 ponedeljak, 02 januar 2017 21:53
negi
@brzi Ajde,nije moguće?!Ja i vi ovde ne diskutujemo o religijama na filozofskom ili istorijskom nivou već o konkretnoj religiji koja se zove zapadno hrišćanstvo i tamanjenjima unutar te religije,tačnije u Evropi(inkvizicija nije postojala kod pravoslavnih.To nema veze sa religijom,ali ima veze sa izgovorom za vladanjem i pokoravanjem.Iza svih tih velelepnih katedrala i bogomolja stoje najstrašniji pokolji i stradanja.Nema tu "budimo ljudi" to je ubilačka mašina koja se stalno loži i nikad ne gasi.Niko čovečanstvu nije naneo toliko zla kao hrišćanska religija.Niko nije pobio toliko ljudi u ime "ljudi".Sada je na sceni njen brat blizanac islam.Zarazliku od hrišćanstva i njegove mimikrije on nastupa otvoreno i ogoljeno,kad on bude posustao posao će nastaviti prvi brat blizanac i tako u krug,u ime čoveka. Pogledaj izjave EU zvaničnika,varvari su pred vratima Evrope(ranije,varvari su pred kapijama Rima) isti poklič ista reakcija i iste posledice. I onda Jovo nanovo,ako bude sledeće prilike.
Preporuke:
1
0
84 ponedeljak, 02 januar 2017 23:01
autor teksta
@Velja

Kazete da "nije vreme da drzimo na hiljade filosofa na drzavnim jaslama." Posto ste upotrebili izraz "filosof" i filozofe uopste u konotaciji "lezilebovica" verujem da imate pogresnu predstavu o nasoj struci. Postoji dosta predrasuda o filozofiji u nasoj sredini, od onih iz doba socijalizma pa do ovih savremenih.

Ne znam da li nas ima previse (moguce je da ima i da na tome treba raditi) i ne mogu sigurno navesti kvalitet produkcije (od oblikovanja ljudi, pravila i institucija, do produkcije kadrova, knjiga, clanaka, i slicno), ali vam savetujem da se malo informisete o tome sta je filozofija. To je, bar prema mom uverenju, veoma siroka oblast delovanja, ciji se rezultati i korist cesto ne vide direktno. Danas matematicari, kiberneticari i programeri rade zajedno sa filozofima, ima ih u jos nekim egzaktnim oblastima...dakle, ne samo u vezi sa umetnostima, politikom i humanistickim naukama, mada su i tu veoma korisni.
Preporuke:
4
0
85 ponedeljak, 02 januar 2017 23:30
brzi
@negi

Baš sada je pravi trenutak da vi pravoslavci posložite svoje redove i na osnovici vekovnih istoriskih iskustava povratite ono što je nekada bilo vaše. Zapadno hriščanstvo je u poslednjem milenijumu išlo kroz teške izkušaja, unutrašnje podele i viševekovne unutrašnje ratove ali je uvek ostalo zajedničko kada je bila opasnost od vana. I ta poslenja činjenica daje snagu i nadu da je moguče uraditi gotovo sve ako se oče što je bilo dokazano u vreme krstaških ratova koji bi se mogli vrlo brzo ponoviti ako se trenutačna bezbednostna pitanja u bliskoj budučnosti ne reše.
Preporuke:
0
0
86 utorak, 03 januar 2017 17:45
negi
@brzi Niste vi ništa razumeli šta sam ja napisao i zašto sam vam citirao izvornu izjavu Patrijarha Pavla,"Budimo pre svega ljudi".Vi ste zapadnjak,verovatno sa germansko-britanskim razmišljanjem,iskoristi trenutak,porazi protivnika i uništi ga,satri ih(ljude,iste likom kao i mi sami,dojučerašnje kompšije,drugove, sugrađane) da ne postoje,samo mi da opstanemo.To je tamna strana zapadne civilizacije i zapadnog hrišćanstva.Šta misliš da su tako razmišljali Rusi i saveznici u dva svetska rata,Germana i naroda satelita više ne bi bilo.Bojim se da tu lekciju Evropa naučila nije i da nema više vremena da uči,a izgleda da joj fale i učitelji.Pozdrav i setite se uvek da smo svi mi, pre svega ljudi a onda sve ostalo.
Preporuke:
1
0
87 utorak, 03 januar 2017 22:02
Seljak Bezemljaš1
Za autora.
Poštovani gospodine.
Pre desetak godina prodavana su sabrana dela Branislava Petronijevića (Zavod za udžbenike i nastavna sredstva) na komad.ISTORIJA NOVIJE FILOZOFIJE po ceni od 531 dinar.Uzmem elektronsku vagu ustanovim da je knjiga teška 780 grama.Izmerim pakovanje toalet papira i ustanovim da je kvalitetniji toalet papir nešto skuplji od odštampane knjige.
OD ZENONA DO BERGSONA nešto jača od toalet papira ali to je to.
Logičan sled. To da egzistencija prethodi esenciji vladajuća ideologija je uprostila pa je kao što vidite opšteprihvaćeno mišljenje da su važne kobasice a nevažna filozofija.
Za dve hiljade godina filozofija nije rešila ni jedan problem.Ni šta je biće, ni šta je duh, ni šta je istina ni šta je dobro...pa ni otkuda to da ima bilo čega.Filozofija je oštrila razum a mi smo po opštem mišljenju od prirode pametni.(Cvijić je tvrdio da nemamo mnogo glupih ali ni mnogo pametnih ali on je manjina)
Preporuke:
3
0
88 utorak, 03 januar 2017 23:32
autor teksta
@Seljak Bezemljas

Odlican vam je eksperiment, samo je pitanje sta pokazuje i da li je dobar zakljucak koji ste izveli.

Za vladajuce misljenje (da su kobasice vazne a filozofija nevazna) krivi su, pored svega drugog, i sami filozofi. Mnogo njih se povuklo, bavilo usko strucnim problemima i nakon nekoliko decenija treba da kazemo da je krivo drustvo i neki koji su njihovo odsustvo iskoristili za svoj rad. Ako obrazovani i kulturni ne ponude resenja, onda ce ovi drugi da ponude turbo folk i ko zna sta jos. Isto se desilo i u filozofiji, po mom sudu. U poslednje vreme se stvari menjaju, neki ljudi su poceli da rade na promeni te percepcije. Pogledajte moje tekstove PREDRASUDE U FILOZOFIJI (sa bloga Sumadijski bluz), ako vas zanima ta problematika.

Nije tacno da fil. nisu resili nijedan problem, mnoge su resili i neke nove otvorili...mogli bismo dugo o tome da govorimo, vi ste naveli tradicionalna pitanja, koja u novim okvirima dobijaju novi smisao...
Preporuke:
0
0
89 utorak, 03 januar 2017 23:51
DrJelaBisic
Filozofija(filosofija,valjda?)postavlja pitanja,da ih nauka(nauke)dalje resavaju.(pitanje slobodne volje,na koje je odgovorila neurologija)Nema nijedne nauke bez logike.Nema ljudskog drustva bez etike.Bez proucavanja filozofije,bar koliko sam ucila u gimnazuiji,niko ne bi smeo da studira.Kada sam,posle zavrsene medicine,upisala pravo I filozofij,svu su me u cudu pitali sta ce mi to.Ni moji profesori nisu shvatali o cemu se radi.Zato je Srbija tu gde je.Ucenje ne boli.To se danas shvata manje nego pre skoro 40g.U vezi pravoslavaca,emotivnosti...:Kada se Srbi budu zenili Shiptarkama I Srkinje udavale za Shiptare,normalno,bez problema I cudjenja,kao sto se danas zene I udaju sa pripdnicimaa nemacke ili bugarske nacije,na Balkanu ce nastati mir I blagostanje.
Preporuke:
1
0
90 sreda, 04 januar 2017 00:19
autor teksta
@Dr Jela Bisic

Prvi deo vaseg komentara izrazava jednu metafilozofsku koncepciju sa kojom se mnogi ne bi slozili (oko svake tvrdnje ponaosob postoje neslaganja). U svakom slucaju, to je jedno starije shvatanje, ciju humanisticku i opste-obrazovnu notu, koja danas izumire, potpuno podrzavam.

Drugi deo je takodje interesantan. U ruralnim delovima se to vec desava, ali to nije sustina onoga na sta ste ciljali. Bez namere da ijednu naciju vredjam, Shiptari su bili veoma zaostalo drustvo, danas delom popravljaju situaciju ali taj stepen zatvorenosti, neslobode, hijerarhije...toga u Evropi nigde nije bilo! Tek ce se saznati sta je bilo Kosovo od pedesetih naovamo. Imamo i mi Srbi mana, i mnogo vise prava od drugih na zatvornost, ali u tom odnosu krivicu snose oni...najuticajniji istoricar sa Kosova je imao tezu da se Kosovski boj nikada nije odigrao!!! Znate li koliko je slicnih primera?
Preporuke:
0
0
91 sreda, 04 januar 2017 00:50
DrJelaBisic
Nije hriscanstvo ucinilo nikakvo zlo covecanstvu,vec ljudi,koji su,iz svojih interesa,radili,u ime hriscanstva,stvari koje hriscanstvo najstroze zabranjuje.
Preporuke:
1
0
92 sreda, 04 januar 2017 12:26
Seljak Bezemljaš2
Vi ste izgleda naučili da ovde postoji unapred dat negativni odnos prema filozofiji.
Ja (slabo obrazovan i prosečne pameti)držim da nije posao filozofije da rešava probleme.Filozofija nije nauka,posebno ne egzaktna nauka.Ja lično svrstavam je u neku vrstu umetnosti. Stanje filozofije po meni pokazuje stanje u društvu.Ko ne razvija apstraktnu misao živi u mrtvom moru.

Vrlo je poučan životopis Ksenije Atanasijević (1894-1981), prve žene koja je doktorirala filozofiju na Beogradskom univezitetu, gde je i radila kao profesor.
Malo je reći da su je kolege osporavale.Gadno su je klevetali i proganjali.
Njena biografkinja misli da je to zato što je bila žena.Moguće ali ja mislim da je to zato što je bila darovita i zato što je oštro i javno i argumentovano kritikovala druge profesore.Što po prirodi stvari mora pokrenuti mediokritete.Dosta izizetnih naučnika stalo je javno na stranu Ksenije ali ona je oterana sa fakulteta.
Preporuke:
1
0
93 sreda, 04 januar 2017 12:57
Seljak Bezemljaš3
Po ovome (i ne samo po ovome)ja sam (ponavljam slabog obrazovanja i prosečne pameti)izvodim zaključak da smo imali darovite, jake i slobodne ličnosti.Da je društvo činilo napor da nametne stručnost i savlada osrednjaštvo.
Kseniju će kao deklarisanog antifašistu hapsiti Gestapo. A posle rata komunisti.(komuniste je smatrala ideološkim protivnicima ali)Izbegla je streljanje jer je prošao prvi talas ubijanja i počelo je uljuđivanje.(bila je 1946.g.)
Odlukom Okružnog suda u Beogradu(1947.g) zabranjeni su joj javni nastupi a celokupna dela stavljena su na listu zabranjenih knjiga indeh librorum prohibitorum
(po sećanju citirano iz DVADESET ŽENA KOJE SU OBELEŽILE DVADESETI VEK)
Nema protesta javnosti (Ne čuju se ni protesti ni jauci;anticipirao nam je pesnik NAŠIH DANA)
Nema slobode, nema slobodnih ličnosti, nema filozofije.nastavak
Preporuke:
2
0
94 sreda, 04 januar 2017 13:47
autor teksta
@Seljak bezemljas

Jesam, emprijski sam dosao do tog zakljucka. U struci imate neke podele, ali ljudi ipak znaju sta je sta. A u javnosti, kada obicnim ljudima pomenem Hajzenberga ili Tjuringa, onda im nije jasno zasto fizicara i matematicara nazivam filozofima, pod uslovom da su i za njih culi. Ta predstava o filozofima Hegelu, Platonu ili Niceu, koji su nesumnjivo veliki filozofi, ali o kojima ljudi malo znaju i cije teze cesto krivotvore, je nesto na sta sam jako osetljiv:)

Sudbina Ksenije Atanasijevic je tragicna i u potpunosti se slazem sa vasim vidjenjem tog problema, mada mislim i da je to sto je bila zena uticalo na stvari. Ali dobro je da se o tome govori, da se toj umnoj zeni vrati mesto koje zasluzuje. Ima jedan dobar tekst od Comskog STA MEJNSTRIM MEDIJE CINI MEJNSTRIM? u kojem on govori o obrazovanju na jedan radikalan nacin.
Preporuke:
1
0
95 sreda, 04 januar 2017 15:18
DrJelaBisic
Za s.bezemljasa I autora,a sve povofom prof dr Ksenije Anastasijevic:Mi smo priitivno a uobrazeno drusto.Onih koji nista ne znaju a misle da su najpametniji na svetu,imamo za izvoz,kad bi neko hteo da ih kupi.Nije da smi nepismeni a skromni,vec ne priznajemo nikakvu ijerarhiju."Ko si ti da me ucis"Mislimo da je prirodna pamet dovoljna,da je bas nasa superiorna,i razne diplome shvatamo kao bezobrazan atak na svoju licnost.To je,kaosv I sve druge nase lose osobine,komunizam samo pojacao,gajio,hipertrofirao,svojim antielitizmom(a nema hijerarhije bez elite) I uzdizanjem"zdrave narodne pameti".Zato smo tu gde smo.A sada samo jos jedno objasnjenje fenomena odnosa prema zenama,kada su intelektualna dostignuca u pitanju:Kod ljudske vrste postoji interesantan fenomen da se,kod muskaraca,kada cuju zvuk frekvencije zenskog glasa,zatvore u mozgu"kanali"sluha,a otvore oni za vid.Dakle:gledaju,a ne slusaju.Kod zena ne postoji ova pojava.Ni kod dece,muske I zenske rpe puberteta...
Preporuke:
0
0
96 sreda, 04 januar 2017 15:34
DrJelaBisic 2
...Detetu,dakle,mozete da govorite-ono slusa.Muskarcu ne.Dzabe prica.Naravno,drustvo utice na sve ovo,ali ipak:ovo jr neka biolska osnova ovkvog odnosa prema zenama.Moje resenje za ovo je da se umesto price-prikazuju slajdovi.Da je Dr Ksenija prikazivala slajdove mozda bi bolje prosla.Mada ,znajuci nas,sumnjam.
Preporuke:
0
0
97 četvrtak, 05 januar 2017 10:54
DrJelaBisic
Za autora:Dugujem Vam kraj komentara o medjunacionalnim brakovima na Balkanu(a I sire)Ne zbnam koliko Shiptara pozajete,pogotovo onih iz Albanije.Raspadom drzave I odvajajem KiM kontakti su se smanjili,broj Shiptara loji su nam kolege ili komsije(cega je ranije u Yu bilo)drasticno se smanjio.Shiptari sa KiM I iz Albanije se razlikuju,a razlika je pre svega uticaj E.Hoze I njegove politike.Ovi"nasi",koji su ziveli u Yu,su religiozniji(setite se:u Albaniji je religija bila zakonski zabranjena)bogatiji I bili su,kao vid tetosenja,prepusteni svom primitivizmu.Pa su ga razvijali,kad su vec mogli.Albanija je siromasna,u planinama ljudi zive kao u dzunglama Brazila,ali ima ipak solidnu elitu,uglavnom obrazovanu u inostranstvu(klasicno:Sorbona.Sada studiraju svuda po svetu,na najpoznatijim svetskim fakultetima)Sretala sam Sitare iz Albanije,u Jordanu,koji rade...
Preporuke:
0
0
98 četvrtak, 05 januar 2017 12:13
DrJelaBisic 2
...za razne medjunarodne orgnizacije,i oni su vrlo obrazovaani,govore engleski bez greske I naglaska,i,uglavnom,mnogo su reprezentativniji od Stba koje sam ovde sretala(a I manje je Srba,skoro niko)Medjutim,mi Shiptre mrzimo,to je jaka emocija I ona ima svoje objektivne uzroke(pritom,naravno,kao I u drugim stvarima,sebe aboliramo,preskacemo svoje gafove I isljucivo optuzujemo druge)Mrznja,kao I sve druge emocije,zamagljuje racio,razmisljanje(pogldajte komentare u vezi religije I racionalnosti)I ono gubi objektivnost.Emocije su,medjutim,bas zato sto su snazne,kratkog veka,i razum,na kraju,ipak nadvlada.Mi smo sa Nemcima imali dva krvava svetska rata,a I pre toga kontakt u AU nije bas bio nezan.I sa Bugarima,koji su nam toliko srodni imali smo ratove I ubijanja.Ali vremenm stigma da je neko sklopio brak sa pripadnikom jedne od ove dve nacije(I time izdao Srpstvo)izbledela je.Iako probleme sa Nemcima I sa Bugarima nismo,ni do danas resili,naprotiv.Medjutim,kad se...
Preporuke:
0
0
99 četvrtak, 05 januar 2017 12:18
DrJelaBisic 3
...emocije smire lakse je razmisljati I nalaziti(racionalna)resenja.A sto se tice zatucaosti I primitivluka,Arapi(obe religije)su isti kao I Shiptari.I gori,jer nisu prosli kroz"skolu" E.Hodze i komunizma.
Preporuke:
0
0
100 četvrtak, 05 januar 2017 14:42
DrJelaBisic 4
Da li smo ikada,kao nacija,bili hriscani,u pravom smislu te reci?Mislim da nismo(sigurna sam da nismo,jer taj ideal I nije moguce doseci.Njemu se samo,uz veliki trud I mnogo greaka,asimptotski priblizvamo.Medjutim treba prastati."Ko je bez greha neka prvi baci kamen"I niko ga nije bacio,ni Hrist.Znaci da je on sebe smatrao gresnikom.Prastanje nije odustajanje od zahteva,kao sto ni Hristovo"Oposti Im Oce,ne znaju sta cine"nije odustajanje od misije.Prastanje znaci,pre svega,da smo se pokorili Bogu I njemu ostavli isravke,osvete,kaznjvanje."Neka mu/Im Gospod ucini,za kratko,ono sto je on/su oni ucinili nama.Kad se do toga dodje-vidi se koliko su sve nase zelje,zahtevi trivijalni.Koliko smo mali.i bolje nam je da gledamo svoja posla I izvrsavamo svoje zadatke.Nema veceg patriotskog zadatka nego imati decu(ili usvojiti tudju)I vaspitati ih u patriotskom,humanistickom,hriscanskom dutu.Ro je tezak zadatak,ali bez njega nema nicega.Dzabe nam tenkovi I avioni,ako nemamo ljude.
Preporuke:
0
0
101 četvrtak, 05 januar 2017 17:54
autor teksta
Dr Jela Bisic

U potpunosti se slažem sa vašim zaključkom "šta će nam avioni..., ako nemamo ljude". I sistem, kakav god da formirate, pociva na ljudima i kontroli od strane ljudi. Mi smo tu gde jesmo jer su ljudi koji nas vode loši, pri tom ne mislim samo na Vucica i njegove, nego na sve, na svakom lokalu imate strukture koje odrazavaju državni nivo.

Što se tiče pravoslavlja, mislim da je u tom približavanju njegova najveća vrednost, dati coveku da se kroz molitvu, post, praštanje i pokajanje, iznutra promeni. Daleko sam ja od "pravog" vernika, ali čovek treba da se trudi, to kaže pravoslavlje.

Kako kolektivno oprostiti, ko to može? Ja sam ulazio u sukobe sa ljudima koji su branili domaće ubice samo zato što su Srbi. Izvinite, ali RS je i dala u Hag i sudila, i sudi, svima za koje se zna i dokaže da su nešto uradili. Neću oprostiti ljudima koji su za "pomirenje", a odlikuju Orića, Glavaša, Haradinaja...to su dvolični ljudi i treba ih tako tretirati.
Preporuke:
0
0
102 četvrtak, 05 januar 2017 21:42
DrJelaBisic
Za auyora:nasa clast,nasa elita su kopija nas,kao nacije.Mi smo moralno propali 344.,kada namm je uveden(a mi ga prihvatii)antimoral."Pokajte se,pokajte se"Mantraku su orac I sunmu pojabanoj xrnini,sa tlibnsjun bradama,na Zelenjaku,dok sm bila dete.Srvi se nisu pokajali.Nemajuni vremna da o tome misl4.Jai stou stvari,ne postimo I e molimo se kolektivno,tsko nem ni klektivnog orosta,ni kolektivne jruvuce.Sto se tice oprosta0kad dredjena masa ljudi oprosto nezzlicne4 zlxine,uxinjene svimati je to.Nesto sto se zove"nacionalno pomiirenje.
Preporuke:
0
0
103 petak, 06 januar 2017 00:21
autor teksta
za Dr Jela Bisic

Kometar je nečitljiv, ali nešto sam uspeo da razaberem. Moralno jesmo propali, ali se ne slažem sa tim da je elita kopija naroda. Elita kreira narod, uobličava ga, potiče iz naroda ali nije slika naroda.

Narod je plastičan, prilagodiće se kako elita diktira. Ovaj narod se pokvario onog momenta kada je elita obezglavljena. A danas sve lični i klanovski interesi, retko ko ima državne i društvene interese.

Teško je to što vi kažete, kolektivni oprost, nismo mi ni međusobno načisto jedni s drugima, a kamoli kao kolektiv prema drugim kolektivitetima. Mi smo jedno, divlje ili krnje društvo, nema te niti koja spaja i ujedinjuje. Nekome je to zajednički neprijatelj, nekome religija, nekome tradicija, nekome skup normi, a nama? Sve po malo, a zapravo ništa.
Preporuke:
0
0
104 petak, 06 januar 2017 02:10
DrJelaBisic
Nemam svetlo,a uopste ne znam kako ovo poslah!?Cim svane saljem redigovan komentar
Preporuke:
0
0
105 petak, 06 januar 2017 10:05
DrJelaBisic
Evo dana,hvala Bogu!Uopste ne znam kako sam poslala zvrljotinu.Izvinite.Tekst komentara treba da glasi:Za autora:Nasa vlast,nasa elita su kopija nas kao nacije.Mi smo moralno propali 44.,kada nam je uveden(a mi ga prihvatili)antimoral."Pokajte se,pokajte se"Mantrali su otac I sin u pohabanoj crnini,sa talibanskim bradama,na Zelenjaku,dok sam bila dete.Srbi se nisu pokajali.rNemaju ni vremena da o tome misle.Kao sto u stvari ne postimo I ne molimo se kolektivno,tako nema ni kolektivnog oprosta ni kolektivne krivice.Sto se tice oprosta-kad jedna masa ljudi oprosti bezlicne zlocine,kad oni prestanu da budu licna trauma,to je toNesto sto se zove nacioalno pomirenje.Zlocine u ratu ludaci ne cine iz patriotizma,vec sto su ludaci.Psihopate.Kad rat stane oni I dalje rade to isto,kad god mogu.U svakom ratu ima zlocina,ne zato sto tako mora da bude u ratu,vec zato sto je suvise ludaka,koji koriste rat I bezvlasce.Da bi se dpbila slika o ucinjenom treba procitati detaljne opise ucinjenog,...
Preporuke:
0
0
106 petak, 06 januar 2017 11:07
DrJelaBisic 2
...pa onda razmisljati da li zelite takvog za komsiju.A stepeniste Vam je mracno.Nas narod je moralno propao i nece normalnu elitu da ga void.Hoce muljatore,lopove,secikese,izdajnike,hohstaplere.Krimimalce.Dok nam je Cvijic bio elita,sve je bilo u redu iako smo bili nepismeni,a sada vidite cega su pune novin,sta se deci daje kao model,uzor.Sitni i manje sitni trgovci drogom,klaberke,starlete,niko nomalan.O"navijacima",kad ih izresetaju,pisu se epske pesme.Razni mutavi I manj mutavi,njihovi telohranitelji policajci,i sl.Od tangi I silikona,napucenih usta,ne moze da se zivi.Ta rijalitizacja javnog zivota nije nesto st se namece.Da ljudi masovno ne kupuju I ne citaju to djubr-ne bi ga bio na trzistu.Kad bi novine izbacile obakva stiva brzo bi se ugasile.Vi,koji zivite u Srbiji ste "skuvane zabe":promene su(bile)postepene.Ali kada se sve to gleda sa distance(vremenske I prostorne)vide se uzasne promene I razaranje.Pogledajte novin iz 80ih I ove sada I uporedite sadrzaj,recnik,fotke...
Preporuke:
0
0
107 petak, 06 januar 2017 23:23
autor teksta
@Dr Jela Bisic

Iako je kontrast izmedju vremena Cvijica i danas dobar, mislim da malo preterujete u opisu danasnjeg stanja.

Nije najveci problem to sto postoje rijalitiji, grandovi i ostalo. Problem je sto su intelektualci na to pristali. Imali ste savet RRA, u njemu su sedeli jedan Vladika, jedan profesor etike, jedan pisac, nekoliko novinara...oni su sve to odobrili jer je navodno po zakonu. E tako vam je svugde, od biblioteke u Pirotu do SANUa, od privrede do prosvete i nauke, burazerski principi, ja tebi ti meni, usluga za uslugu,..., i sve moze, oko svega se oni lako dogovore. I onda se pojave na TVu i kazu kako bi to trebalo promeniti, svi su vrlo reciti, profesije stoje iza njih i rekao bi covek da su intelektualne gromade.

Mogu do sutra da nabrajam imena. Imate Voju Brajovica, nemam nista protiv coveka, ali se u jednom intervjuu zalio kako imamo previse mladih glumaca koji nemaju gde da glume i kako bi drzava trebalo da povede racuna o tome. A bio ministar bas za to!
Preporuke:
0
0
108 subota, 07 januar 2017 14:12
DrJelaBisic
Za autora:postovani g/Gordicu,mi se,u stvari slazemo,ali ja,ocigledno,ne uspevam da dobro formulisem svoj stav(nas stav).Svi primeri,koje ste dali su takvi da bi ih ja dala,da ilustrujem svoju tezu.Da pokusam,jos jednomElita nije Bogom dana,ona je proizvod drustva,njegovih stvarnih ili u,isljenih potreba.Potreba,kako ih to drustvo vidi.Za pleme iz Amazonske dzugle elita su shamani,travari,lovci,ratnici,autoritativni presuditelji.U Prizu elita bi trebali da budi 0000ali suMje skromno misljenje je da onida drze do sebe,ne bi ikd ni bli u RRA9pppu naucnici,umetnici akademskh umetnosti I sl.Prema otrebama I procenama drustva.Elitu cine osobe koje odskacu kvalitetom,u oblasti koja je za to drustvo vazna.Mi smo egoiste,primitivni materijalisti I lenstine.Volimo paremsebicni smo I volimo pare"na nrzaka",neposteno,shpekulantski.Divimo se I prizajemo za elitu one koji su,medju nama,u tome najbolji.Muljatore.Tajkune,a ne prave kapitaliste,menadzere,poduzetnike.Kao to je Uoren Bufet,npe.Zato...
Preporuke:
0
0
109 subota, 07 januar 2017 17:38
DrJelaBisic 2
...osobe,koje ste naveli,iz RRA,nisu elita,mada bi,mozda trebali da budu.A ne znaju(ni ne moraju da znaju_sta je po zakonu.Prikazivanje"direktnog prenosa"polnog odnosa ucesnika rijalitija ,u porodicnom terminu,usred dana nije po zakonu.To se racuna kao seksualna zloupotreba dece-gledalaca.KAad nam je Cvijic(naucnik svetskog kalibra)bio elita,mi smo,nepismeni I jadni,tek izbegli iz Otomanske imperije,.gledli u AU I zeleli da imamo takvu drzavu,i znali smo da nam za to trebaju obrazovani ljudi.Zato smo se obrazovali,cenili brazzovane ljude I priznavali ih za svoje vodje,svoju elitu.Danas su nam vodje,ideali nasoj deci,Knele,Turaja,Mutavi isl.Meni se to naravno,ne svidja.Nisam bas neka konzervativna,ali ne bh zelela da mu unuka bude klaberka,niti da mi unuk ttrkne po malo droge,na odmoru,kao sto sam ja kupovala burek.
Preporuke:
0
0
110 nedelja, 08 januar 2017 13:07
autor teksta
Dr Jela Bisic

Da, u necemu se zaista slažemo, pitanje je samo da li to imenujemo na isti nacin. Elita je, kažete, skup ljudi koji odskaču svojim kvalitetom. Ljudi koje sam ja pobrojao odskaču kvalitetom, ne bi mogli da budu tu gde jesu da ne odskaču. Voja Brajovic je u vrhu glume, Vladika Porfirije je izuzetan retor, teolog, profesor na BF, Nenad Cekic je napisao nekoliko knjiga iz etike i politicke misli, majstori svog zanata...
Preporuke:
0
0
111 nedelja, 08 januar 2017 23:55
autor teksta
Dr Jela Bisić nastavak

...ovi ljudi su elita po mnogim kriterijumima. Meni nije jasno kako je takva elita dopustila Farmu i ostala ludila na TVu? Ili kako Voja Brajovic dopusti da imamo glumaca vise nego sto nam treba? Pa se onda pita kako država to ne reguliše!!! To se zove licemerje, on je i kao ministar ali i kao jedan od dvadesetak najboljih dramskih umetnika ovoga naroda dužan da to reguliše, on ima tu moć, ali mu svakako nešto fali...fali mu znanje i svest o tome.
Preporuke:
0
0
112 ponedeljak, 09 januar 2017 11:26
DrJelaBisic
Za autora:Postovani,osobe koje ste naveli su elita za Vas I mene,za ljude slicne nama,a ne za vecinu Srba.Kao sto u dungli Amazona znacaj imaju lovci I shamani,a u Parizu neke druge profesije,tako ljudi koje ste naveli nemaju nikakav znaaj za danasnje Srbe.Vi I ja shvatamo da takvi ljudi moraju da postoje,i da imaju kvalitet da vode,budu elita.Vecina Srba misli da su to,izvinite na izrazu,zamlate,i da nisu u stanju ni trafiku da obiju(I nisu.Zamislite vladiku ili knjizevnika kako obija trafiku).O tome Vam pisem:Vecina Srba ima nakaradan sistem vrednosti,nakaradan moral,pa onda kao elitu smatraju starlete,shminkerke,trenere fitnesa,rijaliti zvezde koje su zvezde jer su budale I sl.Niko normalan.A to je zato sto je moral sadasnjih nasih zemljaka degenerisan,anti-moral.Prema njemu oni sagledavaju svoje potrebe I ideale.Nasi emljqci su sebicni,vole pare(I vole da broje tudje pare)zavidni su,a lenji,i preferiraju novac stecen na neposten,kriminaan nacin.I onda sebi biraju takvu elitu.Tu...
Preporuke:
0
0
113 ponedeljak, 09 januar 2017 11:46
DrJelaBisic 2
...je razlika izmedju vremena kad je Cvijic bio elita I danas.Mi smo nekada,pre komunizma,ne tako davno,bili nepismeni I primitivni,ali smo shvatali da treba daa imamo svoju drzavu(kao sto imate svoju kucu,a ne zivite u ttudjoj,stalno u gostima)da ta drzava treba da lici na AU imperiju(a ne Otomansku)I da nam je,da bi smo to postigli potrebno obrazovanje,obrazovani ljudi.Lekari,inzinjeri,pravnici.Umetnici,a ne da nam se sav svet smeje kakvi smo.Postojao je konsenzus svih slojeva drustva da je to potrebno,i na tome se radilo,pojedinacno I kolektivno.Ljudi koji su bili obrazovani bili su postovani,kao sto Amazonska plemena postuju svoje lovce I travare.I zato smo tada napredovali.I sada napredujmo,ali u pravcu skakanja u ambis.
Preporuke:
0
0
114 ponedeljak, 09 januar 2017 18:38
autor teksta
Dr Jela Bisic

Moja je poenta da oni nisu elita, samo su po funkciji elita, nominalno, ali sustinski to nisu. Inace, sa vasim razdvajanjem da oni nemaju znacaj za vecinu naroda se slazem. Ja hocu da kazem da ta i takva elita nije elita, da jeste ne bi dopustila ovakve stvari. Obicni trgovci, menadzeri, pozeri...ne znam ni kakobi ih imenovao. 95% ih je takvih, obrazovanih, zasluznih, uvazenih, a zapravo ne vidim korist od njih (osim njihove licne).
Preporuke:
0
0
115 utorak, 10 januar 2017 22:31
DrJelaBisic
U pravuste.Oni nisu elita.A i sami su,kako primecujete,moralno pali,deo amoralne nacije.
Preporuke:
0
0
116 sreda, 11 januar 2017 00:29
DrJelaBisic
Za g.Gordica:Sta mislite,sta nam je ciniti da ovakvo stanje promenimo?
Preporuke:
0
0
117 sreda, 11 januar 2017 23:21
autor teksta
Dr Jela Bisic

Zaista ne znam šta bih vam na ovo rekao. Trenutno sam u "bližem inostranstvu" i rado bih otišao još dalje. Ja sam "ušao" u četvrtu deceniju života i u ovom haosu ne mogu ni svoje egzistencijalne probleme da rešim. Napisao sam jedan tekst Razmišljanja jednog roba pred izbore (na sajtu Dvogled), u kojem govorim o konformizmu i oportunizmu ljudi. To su glavne poluge socijalizacije, a sa druge strane osobine ropskih, sebičnih i nekritičkih duhova. Mnogo puta su mi savetovali da uđem u politiku, ali ja na to gledam potpuno drugačije od većine, onako teorijski, filozofski. Vi možete menjati principe, ali otvoreno, sa razlogom, transparentno. Mada, zbog posla bih verovatno poklekao u nekim pitanjima. Nisam sačinjem od tako dobrog materijala:)
Zbog moje dece moram gajiti nadu u bolje sutra, ali nemam ideju kako (ja, doduše, redovno glasam na izborima, lobiram i uzbunjujem ljude oko sebe, pišem na blogu Šumadijski bluz).
Preporuke:
0
0
118 petak, 13 januar 2017 23:58
Turas
Bravo , gospodine Gordiću . Jednostavno , razumljivo i iznad svega što bi rekli u bobu tačno . Kraj nije za Srbiju , koji je neminovan ,nimalo ružičast i ne obećava "mekano" ateriranje u zapećak promašenih i izgubljenih država . Smejemo se tzv. banana državama , one bar imaju slobodu ako žive u siromaštvu , koga su svesni . Nas , naš premijer ubeđuje da nam je dobro i biće nam sve bolje (!?)Ko se usudi da protivreči , da upozori na bedu , eksploataciju ,biva izvrgnut pogrdama i kritikama . Ukida se sloboda mišljenja javne reči i opovrgava se kroz upozorenje da moramo da se ugledamo na protestantsku dogmu življenja , da menjamo "svest" .Očekujem u dogledno vreme (ne samo kroz nove zdravstvne kartice)da Srblje bude čipovano . Konačno sve liči da smo već postali zamorčići zapada .
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner